Метод, предсказващ кои хора може да станат приятели в социалните мрежи въз основа на местата, които посещават в истинския живот, беше разработен от учени от Кеймбриджкия университет във Великобритания.

Новият метод за "предлагане на приятели" изследва обичайните места, посещавани от хората, за да определи кои потребители може да имат връзка помежду си. Този метод в съчетание с метода "приятел на приятел", който сега е предпочитан от социални мрежи като Фейсбук и LinkedIn, може да увеличи ефективността на предсказващата система, установили учените.

"Искахме да изследваме свойствата на местата, за да стимулираме връзките между посетителите и как те могат да се вградят в система, която предсказва приятели", заяви един от изследователите Салваторе Скелато, цитиран от БГНЕС. Учените анализирали създаването на социални връзки в Gowalla, местна социална мрежа, която позволява на потребителите да споделят информация за местата, които посещават.

"Наблюдавахме поведението на хората, които посещават определени места и връзките, които създават. Открихме, че много хора, които ходят на едни и същи места в крайна сметка стават приятели в социалната мрежа, те съставляват около 30% от новите социални връзки", заяви Скелато.

Местата били оценявани въз основа на това доколко е вероятно да засилят връзките и взаимодействията между хората, като офисите, фитнес залите и училищата имали по-голяма тежест от футболните стадиони и летищата. Тежестта била определена въз основа на броя на хората, които посещават мястото и доколко редовно го посещават.