Близо една трета (27 %) от продажбите на билети на Софийската опера и балет за 2016 г. са направени онлайн. Скокът спрямо 2012 г. е с рекордните 17 пъти повече. За това увеличение основна роля има въведеният чрез ePay.bg онлайн модул за продажба на операта. След регистрация и плащане клиентът получава имейл с електронен билет, който няма нужда да бъде разпечатван. Преди представлението на входа се показва само прикаченият файл от имейла, директно от екрана на смартфона.

"Тази система не само е модерна и технологична. Чрез нея ние се опитваме да насърчим любителите на операта да мислят повече за природата, като не закупуват хартиени билети и не разпечатват електронни или ваучери. Тази иновация има и още един ефект - забелязва се значителен ръст на чуждестранната ни публика, както и на посетителите от България на възраст между 18-45 години.", споделя заместник-директорът по административните въпроси Христина Станева. С нейната активна роля тази услуга е въведена през миналата година, когато се отбелязва и рекордното увеличение.

Нововъденията обаче не спират дотук. В момента се работи по мобилна версия на сайта на Софийската опера и балет. "Скоро театърът ще има и собствено мобилно приложение, което ще дава информация за програмата и представленията. С тези нововъведения амбицията ни е и през 2017 г. отново да имаме ръст в онлайн продажбите", споделя Христина Станева.