Премиерата на играта в САЩ се състои на 23 ноември 2004 г., а на 11 февруари 2005 г. Европа също се докосва до уникалния продукт на Blizzard.

Годишнината беше отбелязана в играта с представянето на специалния домашен любимец Onyxia Brood Whelping, а Blizzard обявиха, че планират други начини за отпразнуване на юбилея, който всъщност е двоен - тази година празнува и култовото заглавие Warcraft, тъй като навършва 15 години.

Българският официален вносител на World of Warcraft - фирма „Пулсар"- също прави реверанс към почитателите на играта като намалява цените на оригиналната игра World of Warcraft, на двата експанжъна The Burning Crusade и The Wrath of the Lich King, както и на пакета World of Warcraft Battlechest и на предплатените карти с до 33%.

Издаването на играта е огромен риск за създателите й, които се радват на успех с игри като Starcraft и Diablo. Изглежда поемането на този риск си е струвало, тъй като днес World of Wacraft има повече от 12 милиона потребители от целия свят, допълват още от Пулсар.

Играта позволява на потребителите да управляват персонажи като орки, елфи или дори немъртви, в обширен виртуален фентъзи свят, наречен Азерот.

Геймърите могат да формират ин-гейм гилдии или да се съюзяват помежду си, за да завземат подземия, известни като „инстанси" и така да се сдобиват с по-добра екипировка за героите си.

На тазгодишното изложение BlizzCon разработчиците от Blizzard обявиха, че следващият експанжън ще бъде наречен Cataclysm, с който цели области от континентите в оригиналната игра ще бъдат променени завинаги след появата на дракона Детуинг.

Повече за инициативите на Blizzard по случай двойния юбилей, включително интервюта и видео кастове, може да се намери на специално създадения за случая мини-сайт.

pcworld.bg