Виртуалният свят Second Life през последните месеци е увеличил своята популярност като дестинация за бизнес срещи, сочи репортаж на CNBC.

Стотици компании вече правят срещите на своите служители тук, спестявайки от разходи за транспорт, за хотели и логистика, пише HiComm.bg.

Сред най-активните бизнес организации, които отдавна използват Second Life, като среда за срещи, са Cisco Systems, Dell, Xerox, Intel, IBM, Unilever и BT.
Компанията Accenture пък дори организира във виртуалния свят събития за наемане на нови служители.

Освен по-ниските разходи за провеждане на среща онлайн, Second Life привлича и с лекотата, с която тук може да бъде организирана конференция или семинар.

Не се налага да се търсят свободни места в хотелите, да се предплащат самолетни билети, да се организира транспорт на място и др. дейности, с които в една международна компания няколко души се занимават с дни.

Във виртуалния свят среща на няколко стотин служители от десетки международни офиси на голяма компания може да бъде организирана буквално за един ден от един човек.

За целта трябва само да бъде избрано мястото в Second Life (най-добре е организацията да разполага със собствена територия, затворена за външни лица), а за служителите остава да се логнат със своите аватари и да се "телепортират" до точката на срещата.