Излезе новият албум на Металика. За някои това може нищо да не означава, но за десетките и даже стотици хиляди върли фенове на групата това си е голяма новина. Един вид - не се случва всеки ден, нито всяка година, понякога даже не и всяко десетилетие.
Едва ли не още преди албумът да е излязъл, оттук-оттам заваляха коментари на знаещи фенове: „Не, това вече не е истинската Металика, човече, не е…”. И понеже чуваме това за всеки албум на Металика откакто въобще се помним, решихме да се разровим и да потърсим коя е все пак „истинската” Металика. Ето резултатите от организираната по въпроса кръгла маса с фенове, на които предложихме да коментират всеки от периодите на развитие на групата.
1981 – 1983 "Не, не, не! Какви Металика са това, бе? Металика са суперзвезди, богове. А тия тук са някакви потомци на емигранти първо поколение, сричат английския с акцент и свирят в гараж. Мръшляци с дълги коси и трашъри (това е нещо като клошари или боклукчии, с други думи - смет). Това не са истинските Металика, пич! Имаш нек'ва грешка."
1984 – 1986 "Не, това не са истинските Металика. Тука има някакъв си Клиф Бъртън. Аз истинската Металика лично съм я гледал в Пловдив на стадиона, там такъв нямаше. Обаче имаше къде 350 000 души на тоя концерт, брато!"
1986 – 1990 "Да, бе – и кой ти каза, че това са истинските Металика? С Джейсън Нюстед вместо Клиф Бъртън, нали? Боже, ти пък ако разбираш нещо от Металика…"
1991 – 1995 "Каквооо?! Това да са истинските Металика?! Ти си луд, бе – „черния албум” е див комерс, мейнстрийм. Каква Металика бе, копеле, тук има балади! Балади?! Бас хващам, ти под метъл разбираш Менъуор, а? Признай си!"
1996 – 2001 "Да се разберем с добро – не знам какво си гледал на стадиона в Пловдив, може да е било Христо Кидиков, но определено не е било истинската Металика. Това там и тогава бяха едни шибани мултимилионери със зализани прически, правещи фешън фотосесии при Антон Корбийн, които за 10 години са издали едва два (2!) албума - с кавъри, избиващи накъм алтърнатив и кънтри... както и един лайв албум - със симфоничен оркестър (бахмааму, копеле!). Освен това съдеха Напстър и феновете си, че точат музиката им от интернет. Повече да не съм те чул да се обаждаш неподготвен…"
2002 – 2008 "Ти ли, бе? Ти си направо смешник, човече! St. Anger е най-слабият албум на Металика, ако не броим извращенията им през 90-те. А е единственият им албум за близо десетилетие. Бил си на концерта им в София ли? И имаше там един Трухильо, нали, бате? О, да, да – това е най-истинската Металика, така е, така е..."
Тук дискусията внезапно приключи. За щастие, успях да спася репортерското касетофонче с ценните мисли на феновете невредимо. Заведението ще е в ремонт до към Коледа.
onufriy
на 11.10.2008 в 13:37:25 #57То не е лошо да се развиваш, рсп. да се променяш, ма те Металика се въртят като чамови дъски. Не може да си изградиш име на бунтар, почвайки с ундерграунд касети и хоп, като станеш известен, да вземеш да съдиш Напстър. Иначе всяка банда се променя - повече или по-малко. Проблемът при Металика е, че те, може би заради името, олицетворяват целия метъл в очите на мнозина. Т.е. никой не се е закосил, че Михаел Киске или Деф Лепърд звучат като Бритни Спиърс, но виж като ти кажат: "Абе аз казах ли ти, че всички вие металистите, ще прослушате диско, те на виж Металика..." и на човек му остава или да се разграничи от тях, или да твърди, че са най-великите.
Varvarin
на 10.10.2008 в 09:41:22 #56Браво, и как разбра за какви "ценители"е написана, като в нея няма нищо друго освен доста нескопосен опит за ирония? Музика се слуша с душа и сърце? Точно така, затова, когато нещо не ми харесва си го казвам, мисля, че ти и такива като тебе слушат не с душа и сърце, а със зомбираните си мозъци и щом е Металика не си признават от душа и сърце, че не става. Сигурен съм, че ако тази музика се пусне на хората без да им се каже, че това е Металика, 90% от тия дето се кълнат, че са "фенове" и харесват всчко от Металика, ако ще и да е лайно в чиния, ще кажат, че е боклук.
bravo
на 10.10.2008 в 06:06:07 #55Варварин, трябват ли ми доводи за да ти кажа, че статията е написана за такива псевдоценители на музиката като теб? Това всяко хлапе го разбира. Музика се слуша с душа и сърце. Ти, щом искаш, слушай я с доводи.
denbosch
на 09.10.2008 в 17:20:08 #54Преди 2 седмици четох най-доборото мнение за Дет Мганетик... "Ако Дет Магнетик беше излязъл през 1986, записан с тогвашните похвати и разбирания за метъл, в момента щеше да е от класическите албуми на металика, и ако мастър ъф пъпетс беше зписан 2008, по начина, по който е записан дет магнетик, трву металите щяха да си знаят своето - това не е истинсиката металика, металика не стават, ба си тъпя албум...истинската металика е дет магнетик..." ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Тъпо-о-о !!!Отново опит да си оправдаят поредния слаб бълвоч!Добре,че поне този път не дадох пари .....
Restless Heart
на 09.10.2008 в 16:06:25 #53BaYeRn rlz А това,което прави Байерн Мюнхен...не може да се нарече футбол По-скоро....нищо
lVlart!n
на 09.10.2008 в 15:45:53 #52На кой му пука за Металика? Нали има Darkest Hour
Sisco
на 09.10.2008 в 00:19:44 #51Тия метъл сектанти дет само знаят металица 86... МНОО СТЕ ЗЛЕ... ХА ХА. МЕталика са си металика, дори да свирят кънтри, да не говорим, че времената са РАЗЛИЧНИ. трашо, мрашо, нема ги вече. Това е. Събодете се и поживейте малко, вече не е 89-та.
Roger
на 08.10.2008 в 20:29:06 #50Аре пикливо фенче на Джъстин Тимбърлейк да не осъжда тема, свързана с Металица. Гледай си поп повърните и не се бутай между шамарите. Зелено си мойто момче, за да даваш мнение тук.
BaYeRn rlz
на 08.10.2008 в 19:35:02 #49Тфа което правят металика....не може да се нарече музика...нем...по скоро повърня....
Varvarin
на 08.10.2008 в 13:52:46 #48Браво, ти доводи нямаш, говориш глупости. Да, потвърждавам го, това, което правят в момента Металика, особено сравнено с това, което преди правеха е БЕЗДАРНО и посредствено. За разлика от теб аз не съм "зомбиран" фен с празна тиква и не "купувам" всеки боклук, само защото му е лепната марка Металика. Когато бяха велики им се "кланях", това означава, че сега, когато не стават, ще ги критикувам, ако имаш малко акъл в главата си, ще осъзнаеш, че такава критика е 100 пъти по-ползена, защото означава, че и когато съм ги ценял съм ги ценял истински, а на фенчета като теб критерия им липсва. Уважението на такива като теб към музиката на Металика в момента в технито очи има само изражение, на ето този знак: $. Хората, които са оценявали и ценят МУЗИКАТА на си го признават - в момента не стават. Тези, които ценят МОДАТА Металика и някакви псевдо символи и марки са готови да поемат всеки буламач, щом е с тяхното име, е, яж си помийката, щом ти харесва, радвам се, че не съм такъв фен като теб.
redordead
на 08.10.2008 в 09:01:35 #47ми Роджър, не знам дали стотици хиляди са се отдръпнали... през 80-те Металика никога не са правили самостоятелни шоъта на стадиони...сега ги правят и стадионите са пълни... освен това, на хората им писна от пишман трву метали като теб дето не разбраха, че сега е 2008, а на 1986-та... Преди 2 седмици четох най-доборото мнение за Дет Мганетик... "Ако Дет Магнетик беше излязъл през 1986, записан с тогвашните похвати и разбирания за метъл, в момента щеше да е от класическите албуми на металика, и ако мастър ъф пъпетс беше зписан 2008, по начина, по който е записан дет магнетик, трву металите щяха да си знаят своето - това не е истинсиката металика, металика не стават, ба си тъпя албум...истинската металика е дет магнетик..." а самият Ларс казва, че трву метъли са обвинили бандата още 1984, когато са варали акустични китари във фейд ту блек...та, такива като теб ги е имало още 1984, дето за тях металика е умряла още тогава... а най-важното е, че на металика им дреме на к*** ти какво мислиш, тях им дреме като свирят на концет, публиката да е доволна, а който иска да слуша албуми записани сега, да звучат без никва разлика от тия през 80-те...зане какво да си пусне, нали?
neznae6t
на 08.10.2008 в 00:11:24 #46Ебем ти феновете... и касетофончето. Ти да не си се разхождал из Ботунец за тея интервюта?
Roger
на 07.10.2008 в 23:55:39 #45Между другото къде съм споменавал, че Металика (но истинската) не ме кефи? Та по-добри спийд/траш албуми от 80-те и досега се мъча да открия, но не успявам. Както каза Варварчето, айде да не лежим само на стари лаври. Да ги уважавам заради 8 годишен период от творчеството им съм съгласен. Името на групата днес е изпразнено от съдържание, пич.
Roger
на 07.10.2008 в 23:52:10 #44За Демидж, да, съгласен съм, имах предвид, че Ийв стърчи някакси от Джъстис - като че ли е песен от някой следващ албум.
Roger
на 07.10.2008 в 23:50:26 #43Виж кво, мойто момче, аз си казвам мнението, изобщо нямам за цел да убеждавам някого в нещо. Факт ли е, че от Скърцалика се отдръпнаха стотици хиляди фенове - факт. Следствието си има и причина обаче. Оставям на будния ти дух и интелект, остър като бръснач, да я открие.
redordead
на 07.10.2008 в 23:46:16 #42И РОджър... само да ти кажа, че металика загатнаха за траш територии...не точно неизледвани, но доста интересни не през 88 с дайърс ийв, а през 86 с демидж инк... ама какво да ти обяснявам, ти си капацитета... п.с. само едно последно нещо - в момента има доста полемики за звука на дет магнетик...през 88 всички са плюели джъстис заради звука с преебаният бас, а днес, 20 години по-късно го смятат за класически албум...
redordead
на 07.10.2008 в 23:42:56 #41Roger, тъпо парче си, за банда, която не те кефи си изписал 100 страници простотий... та да ти кажа - екъдъс и овекил - яки банди и 1000 човека концерт - металика - лайнари и 50 000 човека концерт... а това, че на теб не ти се нрави и ги обвоиняваш какво свирят си е твой проблем... като свирят неща от първите албуми - да, виждате ли и те се маснят на феновете, ако свирят отнвоите - ама защо свирят от новите... такива като теб нямат угодия, та затова, моля те, като не се кефиш, затваряй това отверстие дето позлваш за уста и не ни натрапвай мнението си - всеки сам може да прецени дали да слуша или не металика и да оценява албумите им според осбственото си мнение, а не според твоето...колкото и меродвано да е то...
Roger
на 07.10.2008 в 23:11:15 #40Последният им истински албум беше Джъстис-а, с Дайърс Ийв загатнаха за траш територия, която не беше изследвана от тогавашните по-екстремни банди. 1991 е титаничният, но и албумът, с който поеха по пътя на мейнстрийма. Слейър, Халфорд, Тестамент, Оувъркил и Екзъдъс изнасят съвместни концерти, Металица свири на една сцена с Линкин Парк. А правете си изводите (или тези от вас, които са в състояние).
damin
на 07.10.2008 в 21:40:19 #39Момчета за съжаление Load и Reload май бяха им последните албуми
bravo
на 07.10.2008 в 21:27:51 #38Варварин, ти не си фен на музиката, ти си враг на музиката, щом слагаш в едно изречение Металика и "бездарен". Статията си е много намясто обаче - веднага излезнаха "професори-металисти" да спорят, явно или не разбират, или не ги е срам, че написаното осмива точно тях. Абе що ли се разправям със закостенели тикви...