Наясно сме, че алгоритмите във всички социални медии се променят почти ежедневно. Ясно ни е, че платформите разчитат все повече на рекламата в тях, а рекламодателите - на все по-голямото им ползване.

Снимка 552828

Източник: iStock

Но това не пречи да не се дразним, когато нещата, с които сме свикнали в Instagram, вече съвсем не изглеждат така.

Преди във фийда си виждахме най-скорошните снимки на приятелите си, както и последните публикации на профилите, които следваме. Това отдавна не е така - сега през няколко поста ни очаква реклама, клипчета, които тръгват сами или предложения за профили, които би трябвало да ни се харесат.

Снимка 554841

Източник: iStock

От Popular Science въобще не са доволни от "новия" вид на Instagram, който цели да ни държи възможно най-много време в приложението, където да скролваме, за да стигнем до съдържанието, което харесваме.

Затова имат трик, с който да се справят с алгоритъма му - уеб версията на Instagram. Можем да го правим, когато влезем в социалната медия през компютър или лаптоп, както и през мобилно устройство, но като се логнем през браузър в него.

Meta, Facebook, Instagram и възможно ли е социалните мрежи да бъдат спрени в Европа

Ще изчезнат ли Facebook и Instagram от Европа

Още трудности за Зукърбърг

Така виждаме "стария" Instagram - само публикации на профилите, които следваме, в обратен на хронологичния ред, без реклами, досадни видеа или предложения за неща, които би трябвало да ни харесат.