Сериалът на НВО "Белият лотос" привличаше над 15 милиони зрители всяка седмица пред екраните. В сериала се представят живoтите на богати гости, отседнали в луксозен курорт, където някой умира. Благодарение на голямата си аудитория, комедийната драма се превръща в двигател на туризма за няколко дестинации. Тайланд, Сицилия и Хавай преживяват безпрецедентен скок на посетителите си.

Колко са взели актьорите за третия сезон на "Белият лотос"

Колко са взели актьорите за третия сезон на "Белият лотос"

Тази мистерия падна преди края му

Хотелът, използван като фон за сезон 2, в Таормина, Сицилия, беше напълно резервиран за шест месеца след повторното отваряне след снимките, воден от ентусиазма, генериран от сериала. Според BBC уебсайтът на хотела от сезон 1 е отбелязал 425% увеличение на посещенията през годината.

Това не е нова тенденция: известно е като set-jetting, при което пътниците избират дестинация, след като са я видели в телевизионно шоу или филм. Например Emily in Paris в Netflix води до 10% увеличение на резервациите от американски туристи, посещаващи Париж. С "Белият лотос" обаче секторът на луксозните хотели преживява голям бум.

Това явление се засилва допълнително от широкото разпространение на сериали в стрийминг платформи. Според Bloomberg поредицата е помогнала за позиционирането на приемащите страни като "крепости за луксозни ваканции". С предимно млада аудитория, тази тенденция за снимане на сцени представлява обещаваща икономическа възможност за бъдещето.

Като интегрира напълно различни аспекти на местната култура, сериалът подчертава местоположението, което го прави самостоятелен герой. Прецизният избор на обстановка и включването на местни вярвания засилват дълбочината на историята, превръщайки обстановката в централен елемент на разказа.

Тайланд силно разчита на успеха на този трети сезон, за да привлече туристи и да стимулира туризма. И това наистина е така. Kомпанията за резервации hotels.com отчита скок от 40% в интереса към Four Seasons Resort Koh Samui, което е едно от местата, където е сниман сериала. Нощувката там е на стойност 1700 долара. Трети сезон до момента е допринесъл с 36.9 милиона долара за икономиката в Тайланд.

Съществува вероятност обаче Ко Самуи да бъде изложен на риск от масивния приток на туристи, заради новия сезон на "Белият лотос", потенциално влошавайки екологичната и социалната ситуация на острова. Тайланд вече се сблъска с подобен проблем с Maya Bay, който трябваше да затвори през 2018 г., след като беше затрупан от посетители след успеха на филма "Плажът" с участието на Леонардо ди Каприо, преди да отвори отново със строг контрол през 2022 г.

След експозивния финал на "Белият лотос" 3 - къде ще се снима четвърти сезон

След експозивния финал на "Белият лотос" 3 - къде ще се снима четвърти сезон

Сериалът на Майк Уайт беше подновен за пореден път

За да се предотврати повторението на подобни грешки, отговорното управление на туризма е от съществено значение. Въпреки това правителството избра да инвестира значително в аудиовизуални продукции, като отпусна 4 милиона долара за заснемането на "Белият лотос". Това решение предизвика критики от страна на местните общности, които твърдят, че туризмът е приоритет пред качеството им на живот и се питат кой наистина извлича ползите от генерираните приходи.