С иновациите в медицината, напредването на технологиите и генерално по-добрия начин на живот в сравнение с този отпреди век например, се увеличи и продължителността на живота. С това обаче се забелязва и тревожна тенденция - все повече възрастни хора се чувстват самотни и почти без връзка с околния свят.
Точно с това на ум нидерландската верига супермаркети Jumbo въвежда през 2019 г. специални "бавни каси". Те са предназначени за всеки клиент, най-вече възрастните такива, който иска да разговаря с касиера, а не просто да плати покупките си и да си тръгне.
Пилотният проект с така наречените kletskassas се оказва толкова успешен, че веригата е планирала да отвори такива в още 200 обекта из Нидерландия. А идеята за "каса за разговори" е приета и от други търговски обекти.
Източник: iStock
Френската Carrefour например също е пуснала специални каси, които носят симпатичното наименование blablabla каси. Те са маркирани със специална табела, която уведомява клиентите да се наредят на тази каса, само ако искат да си поговорят. Няма лимит за време за всеки отделен клиент.
Практиката и във Франция се е оказала доста успешна, като Carrefour възнамеряват да отворят blablabla каси във всичките си обекти в страната до март 2023 г. Подобна практика са приели и други френски магазини като Systeme U и Auchan.
Източник: iStock
От списание Crusade Magazine уточняват, че "бавните каси" връщат позагубения човешки елемент в пазаруването и възможността за неангажиращ социален контакт за клиентите. Те са благотворни и за касиерите, които не се чувстват като роботи, които само маркират стоки и приемат плащане.