В Европа C-сегментът е един от конкурентите, така че всеки производител се опитва да предложи все повече на хората.

Бъдещето на Peugeot - иновативно и все по-електрическо

Бъдещето на Peugeot - иновативно и все по-електрическо

Какво ще отличава бъдещите модели на марката

Peugeot знае това, ето защо преди минути представиха обновена версия на един от най-продаваните си през последните години модели - 308 и неговият комби вариант 308 SW.

Новото Peugeot 308 ще се произвежда в завода в Мюлуз, източна Франция, и ще се предлагат с цели четири типа задвижвания. Не е изненада, че електрификацията е водеща с електрическо, plug-in хибридно и хибридно задвижване, но впечатление прави, че французите не се отказват от дизеловото.

Стил по френски

Предната е част е обновена и направена не само още по-красива, но и по-модерна. За първи път модел на Peugeot ще бъде с осветена емблема отпред.

Снимка 730022

Източник: Peugeot

Именно зад нея остават скрити радарът и системите за подпомагане на водача, което допълнително олекотява дизайна. Самата радиаторна решетка е подчертана чрез лента от светлинни елементи. Долната част на бронята е с трапецовидна форма и в комбинация със страничните въздухозаборници правят новото Peugeot 308 по-аеродинамично и да изглежда по-агресивно.

Снимка 730027

Източник: Peugeot

Светлинният подпис на новите Peugeot 308 и 308 SW остава отличителен благодарение на трите тънки LED "нокти" в предната част, които играят ролята на дневни светлини и мигачи. Отзад също виждаме характерните наклонени LED "нокти" от всяка страна. Но там те са интегрирани в черна лента с емблемата на Peugeot.

Без нищо излишно в интериора

Вътре толкова големи промени не се забелязват на пръв поглед. Таблото е с изчистени линии и дизайн и французите казват, че е проектирано така, че да има възможно най-много място за пътниците отпред. Инфотеймънтът е представен от 10-инчов сензорен дисплей, който остава елегантно интегриран в таблото.

Снимка 730023

Източник: Peugeot

Под него има черна лента с пет сензорни бутона, наречени i-Toggles. Те играят ролята на преки пътища към функции като климатик, радиостанция и навигация например.

Задвижванията

Вече споменахме, че те ще са цели четири. Изцяло електрическото Peugeot E-308 използва 400 V архитектура и се задвижва от електромотор с мощност 156 к.с. Батерията е с капацитет от 58.4 кВтч и трябва да осигури до 450 км пробег с едно зареждане. Което е с над 30 км повече спрямо предишната версия.

Снимка 730026

Източник: Peugeot

Помислено е и за регенеративното спиране, което има три нива и се управлява чрез перата за волана. Зареждането на бърза зарядна станция става с до 100 кВт и от 20% до 80% отнема около 32 минути. В крак с новостите електрическата версия ще разполага и с функцията V2L.

Plug-in хибридната версия на Peugeot 308 и 308 SW се задвижва от 1.6-литров четирицилиндров бензинов турбо двигател със 150 к.с., допълнен от електромотор с мощност 125 к.с. Така общата мощност достига 195 к.с. Трансмисията е 7-степенна автоматична e-DCS7 с два съединителя.

Батерията е с капацитет от 17.2 кВтч и французите казват, че трябва да осигури до 85 км пробег изцяло на електричество.

Peugeot E-208 GTi не е като останалите със своите 280 к.с.

Peugeot E-208 GTi не е като останалите със своите 280 к.с.

Обозначението GTi се завърна

Изцяло хибридната версия е с мощност 145 к.с. и 6-степенна автоматична e-DCS6 трансмисия. При нея движението изцяло на електричество може да се случи в до 50% от времето в градски условия.

Колкото до дизеловата версия, тя е представена от четирицилиндров 1.5-литров BlueHDi двигател със 130 к.с. мощност и и EAT8 автоматична трансмисия. Най-хубавото е, че поръчките за новото Peugeot 308 ще бъдат отворени още тази есен.