В последно време животът ни стана все повече виртуален и все по-малко реален. Прекарваме много повече време вкъщи и глобалната мрежа е не само спасение от скуката, но и начин да учим, работим и да се забавляваме.
Е, да в повечето случи го правим, докато седим по цял ден по пижама пред компютъра, но никой не го знае, нали. Дали заради това или защото няма къде толкова да излизаме и да си показваме новите дрехи, все повече компании се ориентират към една нова ниша - дигитална мода.
Още през пролетта Gucci ни изненадаха с виртуални маратонки на скромната цена от 18 долара. След това още няколко компании ни предложиха 3D проектирани дрехи, които съществуват само в интернет - някои от тях на цената на истински дизайнерски произведения.
#Nike veut débarquer dans #Meta #Facebook en créant des #sneakers virtuelles #Bitcoin #BTC #cryptocurrency #Crypto #Metaverse pic.twitter.com/JZl6usr7g4
— Le Docteur De La Crypto (@crypto_docteur) November 3, 2021
А дни след като Марк Зукърбърг обяви плановете си за създаване на метавселена, спортният гигант Nike бързо се ориентира в ситуацията и подаде документи за патенти, които да позволят да продава дигитални маратонки и спортни дрехи.
"Nike защитава своите търговски марки за тази нова ера", казва адвокат на компанията, без да уточнява какви са бъдещите й планове. Междувременно пък стана явно, че са в търсене на виртуални дизайнери, които да създадат новото поколение продукти.
NIKE is going Meta.
— Blockworks (@Blockworks_) November 2, 2021
The company has filed trademarks applications for NIKE, Just Do It, and the swoosh logo for use in virtual worlds.
They are also hiring for 2 metaverse positions.
H/T @jacqmelinek pic.twitter.com/KI3ar0ILER
Това не е първият път, в който спортният гигант проявява интерес към дигиталното пространство и котирането на продуктите си там. През май 2019 г. марката им Jordan си партнира с Fortnite, където героите носеха маратонки с логото им, припомня CNBC.
И докато Nike се готви да завладее дигиталния свят, в реалния проблемите не спират. Те са свързани предимно с веригите за доставки, които объркват всички планове и отчети на компанията. Въпреки това, акциите й се повишиха с 18% от началото на годината и сега пазарната им стойност е над 265 милиарда долара.