Jeep България представи разширената моделна гама на Avenger на специално събитие в центъра на София. Клиентите вече ще могат да избират между бензиново, хибридно и изцяло електрическо задвижване, което се случва за първи път на българския пазар.
Източник: Jeep
Като компактен SUV автомобил, Avenger е част от един от най-бързорастящите сегменти в Европа, където разчита основно на компактни размери, функционален дизайн на екстериора и интериора и багажник от 380 литра. Външността на колата е акцентирана от елементи от черна издръжлива пластмаса, които подсказват за приключенския характер на модела, но и предпазват от дребни драскотини, които дебнат буквално зад всеки градски ъгъл.
Източник: Jeep
Нивата на оборудване са три - Longitude, Altitude и Summit, като още от базовото ниво окомплектовката включва набор от асистенти, сред които система за подпомагане при спускане, технология за поддържане на пътната лента за движение, асистент за бдителност на водача, както и камера, следяща за пътните знаци. Най-достъпната версия на Avenger разполага и с паркинг асистент, 10-инчов сензорен дисплей, LED светлини, темпомат и др.
Източник: Jeep
Цените започват от 47 500 лв. за базовата версия, а върховото ниво Summit започва от 56 470 лв.
Източник: Jeep
Бензиновият Avenger е оборудван с 1.2-литров 3-цилиндров турбо двигател с мощност 100 к.с., който участва и в хибридната 48-волтова система в Avenger e-Hybrid. При последната, електрическото задвижване подпомага динамиката на колата и дори позволява шофиране само на ток при скорост до 30 км/ч.
Източник: Jeep
Изцяло електрическата версия пък разполага със 156 к.с., максимален въртящ момент от 260 Нм и комбиниран пробег до 400 км (градски до 600 км).
До края на годината на пазара се очаква да се появи и хибридна версия с 4х4 задвижване, наречена Avenger 4xe. При нея бензиновият двигател е по-мощен (136 к.с. и е комбиниран с по-голям електромотор, разположен на задната ос, който разполага с мощност от 28 к.с.
Източник: iStock
Освен Avenger, главен герой на събитието бяха и десетки гумени патета, символизиращи Jeep културата. Традицията започва от Канада и се нарича Jeep Ducking. Зад това наименование стои малък жест на внимание между членовете на Jeep общността, който предизвиква усмивки сред собствениците на автомобили от марката и феновете ѝ.
Той включва поставяне на гумено пате с позитивно послание на случаен Jeep, паркиран на улицата, чиито собственик от своя страна го споделя в социалните мрежи и може да предаде щафетата или да запази и колекционира патетата, които е получил. Идеята е на жена на име Алисън Парламент от Онтарио, която за пръв път започва да подарява патета на случайни Jeep-ове, а в момента е световен тренд.