Миналата година Facebook загуби едни от най-големите си рекламодатели Pepsi и Starbucks. Сега е на път да напусне и онлайн пространството на Австралия.
В момента главният изпълнителен директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг води усилени преговори с австралийския финансов министър Джош Фрайденберг и министъра на комуникациите Пол Флетчър заради предстоящи промени в кодекса за медиите.
Австралия възнамерява да въведе закон, според който Facebook и Google ще трябва да плащат на медиите заради съдържанието, което насочва трафик към интернет гигантите. Ако страните не успеят да се споразумеят за плащанията, арбитър, назначен от правителството, ще определи таксите, уточняват от Reuters.
"Не, Марк Зукърбърг не ме убеди да отстъпя, ако това питате", отговаря категорично министър Фрайденберг пред Australian Broadcasting Corp, без да дава повече подробности.
Според него законодателните промени ще коригират дисбаланса между медиите и дигиталните платформи, обясняват от Eurabota.
Google заплашва да изтегли своята търсачка от Австралия, а Facebook предупреждава, че ще забрани на австралийските медии да споделят новини в социалната мрежа, ако законът бъде приет.