Дубай е една от най-посещаваните туристически дестинации в света, а голяма част от туристите идват тук не само за да разглеждат местните забележителности, но и за да обикалят бутиците на най-известните и скъпи марки. А търговските център Dubai Mall е най-предпочитаното за целта място.
Той е вторият най-голям по площ в света и в него се помещават повече от 1200 магазина. Намира се точно до най-високата сграда в света Бурж Халифа. От отварянето си през 2008 г е едно от най-посещаваните места в света като всяка година броя на купувачите и тези, които идват просто да разгледат, не спира да расте.
Така през 2023 г. достигна до нов рекорд и собствениците от Emaar се похвалиха, че молът е имал цели 105 милиона посетители, което го прави най-посещаваното място в света. През 2022 г техният брой е 88 милиона и увеличението е с цели 18%.
Източник: iStock
За първите два месеца на тази година пък са отчетени 20 милиона посетители и се очаква техният брой до края на годината да надвиши този от миналата. От Emaar също така заявиха, че молът е притегателна точка за хора от целия свят и е символ на впечатляващия статус, напредничавото мислене и добре развитата икономика на града, пише Daily Mail.
Така зa поредна година търговският център в Дубай има огромна преднина пред много други не по-малко популярни места по света като Ниагарските водопади или Тайм Скуеър например, които имат три-четири пъти по-малко посещения на годишна база.
Dubai Mall успява да постигне, дори и да нахвърли целите на създателите си от преди 10 и повече години. Той е и домакин на разнообразни събития, в това число и от света на модата, с което още повече привлича интереса на местните и чуждестранни туристи.