Суперколите не само изглеждат яко и футуристично, но и могат някои впечатляващи неща. Като например да ускоряват толкова бързо, че в повечето случаи човек не може и да мигне.

Най-бързият електромобил Rimac Nevera, който подобри постиженитео на Tesla Model S

Електромобилът, който счупи рекорда за скорост

348 км/ч вече не е нещо постижимо само за Tesla Model S

Rimac Nevera е точно такъв пример. Изцяло електрическата суперкола, произвеждана в Хърватия, разполага с четири мотора, които произвеждат общо 1813 к.с. Звучи страховито и много бързо, пише Car and Driver.

За да изпитат на какво точно е способен електромобилът, от Rimac решават да го подложат на редица тестове на Automotive Testing Papenburg в Германия, който е един от най-големите и независими полигони в световен мащаб.

Там са били проверени няколко неща. Колко бързо ускорява колата и колко време ѝ отнема, за да спре. И резултатите са впечатляващи. Според самата компания дори са поставили цели 23 рекорда.

За да не каже някой, че си измислят, от Rimac са се доверили на две различни компании - Dewesoft и RaceLogic, които да отчетат постигнатите резултати. И така се оказва, че за да развие от 0 до 100 км/ч на Rimac Nevera ѝ e необходима само някаква си 1.82 секунда.

Снимка 618724

Източник: Rimac

От 0 до 200 км/ч пък за 4.42 секунди, а от спряло положение до впечатляващите 400 км/ч - 21.32 секунди. И ако това звучи впечатляващо, то какво да кажем за спирането.

Снимка 618722

Източник: Rimac

Като част от тестовете Nevera е развила от 0 до 100 км/ч и след това отново е спряла до 0 км/ч за само 4 секунди. И веднага идва въпросът колко ли ще отнеме от 0 до 400 км/ч и обратно. Отговорът е под 30 секунди. Или 29.94 секунди, ако трябва да бъдем точни.

Tesla Model S Plaid, Rimac Nevera и Pininfarina Battista - кои са най-бързите електромобили в момента

Кои са най-бързите електромобили

От 0 до 100 км.ч само за едно мигване време

И така, според Rimac на тестовата писта в Германия, Nevera е поставила общо 23 рекорда за скорост и спиране. Като един от тях е за най-бързо достигната максимална скорост от електрическа кола в серийно производство.