Както в изкуството, така и в модата, съществуват тънкости, които те предизвикват, вдъхновяват и карат въображението ти да действа на макс.
Например в модата трикотажът като материя, за разлика от тежко падащите платове, притежава едно изключително качество и то е пластиката, която позволява на дизайнерите да се съсредоточат върху формата и по специално върху движенията на тялото, коментират от модния сайт ViewSofia.
Майсторската изработка на десените понякога достига отвъд границите на стандартното, като си играе с детайлите и тяхната възможност да пресъздават всяка форма във всяко измерение.
Съвременният трикотаж е много близо до изисканата форма на „фина скулптура". В този смисъл работата на Марк Фаст е една от най- сложните и най- интригуващите, с които някога си се сблъсквал.
На 28 години, канадец, той е един от многото ученици на известния Луис Уйлсън в лондонския Central Saint Martins.
Работил е заедно с Bora Aksu, участник в ITS#SEVEN в Триест, където спечели спонсорство за млади таланти, а това му позволи привилегията да покаже своя колекция на London fashion week за сезона есен/зима 09/10.
Естествено, там не остана незабелязан, като получи много внимание от посетителите и много заинтересовани купувачи. Особено се запомно със своите plus size модели, които представиха колекцията му. Следващата негова мечта е да създаде костюмите за някои филм на Тим Бъртън.
„Израстнал съм в Уинипег, Манитоба - град заобиколен от гори. Природата за мен е спокойствие, мистерия, красота. Обичам звуците на задаващата се буря, аромата на нещо по-силно от нас, приближаващите се отдалеч облаци, осветявани от цветовете на светкавици... Създавам всичко на ръка, с шевната машина вкъщи, смесвайки нишки от ликра, вискоза, ангора, кашмир, като работя с пластиката така, че облеклата да не крият тялото, a точно обратното - да го вдигат т на пиедестал. Мисля си за силни и властни жени, с респектиращо излъчване и характерен чар като Тилда Суинтън или Силви Гилем".Различен подход използват Анализа Дън и Дороти Хагеман - също деца на небезизвестния Central Saint Martins. След дипломирането си представиха работата си в Palais de Tokyo по време на модното честване на Woolmark, след което бяха наградени с отличието Британски Моден Посланик, а това от своя страна им позволи да участват с колекции за 2 сезона по време на London fashion week. Към това можем да прибавим и сътрудничество с Hussein Chalayan и създаването на capsule-колекция за Henri Bendel за сезон пролет/лято '09.
Тяхната марка, Cooperative Design, е буквално фешън платформа, отворена към многостранно сътрудничество, която всеки сезон преплита в себе си заемки от други дизайнери, графици, художници и приятели."Обожаваме нафукания и еднозначен стил, способен да улови ексцентричното излъчване на този, който по природа е такъв.
Трикотажът е фантастично средство за създаване на илюзорни и непредвидени обем и пластика, за игра с частите на дрехата като пъзел, за ново възприемане на концепцията „шик", без да я приемаме прекалено сериозно.
Драперии, плисета, линии и усуквания трасформират пластиката на облеклата съсредоточена върху тялото, обувки носени като дреха, рокли, които изглеждат като разделени на две. Нашата визия е абсолютно изън стандарта, и затова простичко го наричаме "Spadgermatazz", заявяват от Cooperative Design, а ние освен трикотажа, обичаме и всякакви нестандартни решения, коитода ни направят по-свободни в модата и движенията ни напред.
От следващата седмица на страниците на ViewSofia ще можеш да прочетеш какви материи предпочитат българските дизайнери и как родните експериментатори създават своята концепция за модата.
Ако пък ти познаваш доста български имена в модния дизайн, на които си струвада обърнем внимание, подкрепи ги. Пиши на за тях, какво точно искаш да разбереш за идеите, колекциите и бъдещите им изяви, а ние обещаваме да ти ги представим подобаващо.