Собственикът на обувната империя Geox Марио Морети Полегато навлиза на пазара на спортни обувки, пише "ProntoSofia".

В продължение на 4 години 15 инженери от Центъра за изследвания на италианската компания в Монтебелуна са работили по проект за нови спортни обувки. В него са сътрудничили и изследователи от университетите на Венеция, Падуа, Мюнхен и Осло.

Geox, която е известна като марката на “обувките, които дишат“, продава в момента 21 милиона чифта обувки в света.

Новият патент на Geox е мрежестата подметка на обувките. Свързаната с непромокаема мембрана мрежа позволява на обувките да се проветряват и същевременно гарантира удобство по време на спортна дейност.

„Гледах металната мрежа, която заобикаля фабриката ни и си казах: това може да бъде пътят, по който да вървим, за да създадем обувки, които да са суперпроветряващи се за спортуващите.

Това е проблем, който колосите в сферата на спортните обувки винаги са занемарявали, тъй като се концентрират повече върху модните тенденции или върху способностите за по-добри резултати при състезания“, каза пред списание „Панорама“ Полегато.

От 2004 година групата Geox се котира на миланската борса.

Групата приключи миналата година с приходи от 770 милиона евро и с печалба от 123 милиона евро.

Проектът на групата е до 2010 година да се постигне двойно по-голям оборот и двойно повече на брой фирмени магазини - от 700 на 1400 магазина.

Групата иска да се лансира и в сферата на облеклото и спорта.

Рекламно лице на спортните обувки на Geox е бившият селекционер на италианските футболни национали Марчело Липи.

На практика отсега нататък Geox ще се конкурира в сферата на спортните обувки с Nike, Adidas и Puma.

ProntoSofia