Подобно на пандемията, и войната в Украйна принуди много компании да сменят маркетинговата си стратегия. А някои стигнаха и по-далеч и решиха да променят дори и името си.

Снимка 429733

Източник: iStock

Популярната водка Stolichnaya вече ще се нарича само Stoli.

Ребрандирането й е резултат от решение, взето буквално за дни - създателят й Юри Шефлер сменя името като знак на протест срещу руската агресия в Украйна и твърдо противопоставяне на режима на Путин.

Шефлер, който вече е милиардер, е роден в Русия, но през 2000 г. бяга от страната именно защото не е съгласен с политиките на Владимир Путин. Stolichnaya се предлага на пазара като руска водка, но реално се произвежда в Латвия от самото си създаване.

Самата компания на Шефлер пък - Stoli Group, е част от групата SPI Group, регистрирана в Люксембург. През изминалата седмица от Stoli, че ще използват единствено зърно от Словакия за производството на водката, за да нямат "нищо общо с Русия".

От CNN ни напомнят още, че властите в много щати в САЩ са призовали собствениците на магазини за алкохол да махнат руската водка и други продукти, продавани като руски, от асортимента си в знак на солидарност с Украйна.