Публикациите в социалните мрежи започват през май. Снимки и видеоклипове на усмихнати хора, предимно жени, които пият буркани с черна течност, мажат лицата и краката с крем с черен цвят или потапят бебета и кучета си във вани с черна вода.
Всички тези постове са придружени с хаштаг #BOO и препращат към уебсайт, който продава продукт, наречен Black Oxygen Organics. Всъщност е доста трудно да се определи какво всъщност е Black Oxygen Organics или "BOO" накратко.
На сайта на канадския производител, се посочва, че продуктът съдържа предимно фулвинова киселина, която се получава при разграждането на растения, изкопани от торфено блато в Онтарио.
С други думи, това е някакъв вид кал. Само че една торбичка от 120 гр. от тази кал струва 110 долара. А защо толкова много пари? Ами защото тази кал е "чудодейна".
BOO "може да се приема от всеки на всяка възраст, както и от животни", пишат от компанията. Освен това твърдят, че тяхната кал има много ползи за здравето. Между тях се откроява подобряване на мозъчната функция и здравето на сърцето и избавяне на тялото от така наречените токсини, които включват тежки метали, пестициди и паразити.
Коментари и публикации на доволните клиенти започват да обикалят групи в социалните мрежи, противопоставящи се на конвенционалната медицина, ваксините и стандартните методи за лечение и превенция. И така стъпка по стъпка, благодарение на социалните мрежи, скъпоструващата кал става търсена от хора от цял свят.
Най-голямата група във Facebook, посветена на продукта, има 97 хил. членове, много от които вероятно хипохондрици. Хора, страдащи от въображаеми заболявания, които си внушават, че телата им са натровени или са зарезани с нещо. Те обаче купуват, рекламират и боготворят чудодейната кал, като твърдят, че Black Oxygen Organics лекува коронавирус, кожни заболявания, стомашни неразположения и какво ли още не.
И до такава степен популяризират продукта, че продадените количества само за няколко месеца изненадват дори ръководството на компанията. Пред NBC Рон Монтарули, вицепрезидент на Black Oxygen Organics, заявява, че брандът е успял да привлече 21 хил. търговци и 38 хил. клиенти само за 2021 г., като през последните шест месеца продажбите са скочили от 200 хил. долара месечно на 6 млн. долара месечно.
Но успехът си има цена. Канадските и американските здравни регулатори предприемат репресии срещу BOO през последните месеци, като започват да изтеглят и задържат продукти на границата. Причината - противоречивите качества на "вълшебната кал".
Точно преди Деня на благодарността от Black Oxygen Organics обявяват в имейл до своите потребители, че временно прекратяват дейността си. Съобщението е сякаш очевидният край на една от най-успешните компании през 2021 г., които предизвикват огромен интерес към онлайн и директно продаваните алтернативни лекарства. Такива като маслата за повишаване на имунитета, добавките, еликсирите, калта на BOO и всички суперхрани, които, въпреки широко разпространените опасения относно техните ефикасност и безопасност, съставляват слабо регулирана, но мултимилиардна индустрия.
В свят, в който потребителите полудяват по алтернативни здравни продукти, BOO изглежда дава отговор на въпроса: колко далеч са готови хората да стигнат, за да намерят своето чудодейно лекарство. Толкова, че отказват да се ваксинират, като поставят под съмнение напредъка на науката и конвенционалната медицина, но са готови да ядат и да се мажат с кал за по 110 долара.