Все още има много хора, които спорят около това дали да си инфлуенсър е професия (и работа като цяло), или е просто глезотия и губене на време.

Ясна е позицията на по-консервативните, ясна е и тази на по-широкоскроените и модерни хора. Факт е обаче, че инфлуенсърите не бива да бъдат подценявани. Нито тяхното влияние върху последователите им, нито доходите, които регистрират.

Австралийските инфлуенсъри например припечелват доста добре. Проучване на Vista показва, че създателите на съдържание в социалните мрежи в страната печелят средно по 53 000 долара годишно. Което означава, че на месец припечелват горе-долу колкото един депутат в България (ако можем да направим това сравнение).

Снимка 577062

Източник: iStock

Но има и такива, които печелят доста повече. Около 42% от инфлуенсърите са спечелили над 70 000 долара през последните 12 месеца, пише DMARGE. Най-доходоносна социална мрежа се оказва TikTok. Създателите на съдържание предимно там печелят средно по 71 000 долара годишно.

На второ място по приходи на австралийските инфлуенсъри остава YouTube с около 67 000 долара годишно, а на трето се подрежда Snapchat с 65 000 долара. Всички тези суми може и да ни се струват като огромни или поне много добри, но се оказва, че за стандарта в Австралия не са.

Снимка 577064

Източник: iStock

Средната заплата в страната е малко под 91 000 долара на годишна база. Което означава, че инфлуенсърите в страната въобще не припечелват толкова добре, колкото хората си мислят. И колкото биха си помислили, гледайки профилите им в социалните мрежи.

Цели 83% от инфлуенсърите в Австралия наемат някой, който да им помага със създаването на съдържание, което означава, че по някакъв начин делят и парите си.