Никол Кидман е работила с някои невероятни режисьори през годините, но има един, с когото все още не е. В скорошно интервю за Vanity Fair актрисата, носителка на Оскар, е попитана за нейната реч на наградата AFI за цялостно творчество, в която тя изброява някои от режисьорите, с които е работила.
Сред тях са имената на Джейн Кемпиън, София Копола, Стенли Кубрик и Гюс Ван Сант. "Има ли някой, на когото си хвърлила око, с когото не си работила, а искаш?", питат Кидман по време на интервюто.
"Винаги съм казвала, че искам да работя с Мартин Скорсезе, ако прави филми с жени", казва Кидман. Истината е, че известният режисьор има много малко филми, в които историята се върти около главна женска роля. Едни от малкото изключения са "Ню Йорк, Ню Йорк" от 1977 г. с участието на Лайза Минели, както и филмът от 1974 г. "Алис не живее вече тук", благодарение на който Елън Бърстин печели наградата на Академията за най-добра актриса. По-голямата част от филмите на Мартин Скорсезе обаче се въртят около главни мъжки образи. И дори да има женско присъствие, то рядко остава запомнящо се.
Източник: GettyImages
Макар Никол Кидман да го направи много дискретно, тя не е първата, която разкритикува предпочитанията на Скорсезе в киното. Както припомня Independent, през 2011 г. Мерил Стрийп също изрази подобно мнение за режисьора, като каза: "Бих искала Мартин Скорсезе да обръща повече внимание на женските персонажи. Не е изключено това да се случи някога, но едва ли ще бъда жива дотогава."
Що се отнася до Скорсезе, той няколко пъти е защитавал режисьорските си решения в миналото, като е подчертавал, че се опитва да представи точно мъжествеността по начин, който да говори на всички.
"Филмите, с които се занимавам, често са за мъжки светове, в които жените изглеждат като допълнение", са думите му пред Entertainment Weekly през 90-те години.