На 4 септември дойде новината за смъртта на Джорджо Армани, няколко дни по-късно погребението му събра едни от най-известните имена в модната индустрия в Милано - града, който той превърна в столица на модата. А сега, десетина дни по-късно, вече знаем и каква е последната воля на италианския дизайнер.
Първоначалната информация след кончината му бе, че Армани е завещал модната му империя да отиде в ръцете на най-близките му роднини, които са и най-доверите му хора. Те и до този момент са заемали ръководни позиции в бизнеса и го познават най-добре отвътре. А за продажба се твърдеше, че по-скоро не може и да става дума - поне не в скоро време.
Е, последната воля на Джорджо Армани е била малко по-различна. Оказва се, че той няма против брандът, който е градил в продължение на пет десетилетия, да отиде в чужди ръце. Срещу съответната огромна сума, разбира се. Но има конкретни предпочитания кой точно да го придобие.

Източник: GettyImages
Джорджо Армани знае точно какво иска да се случи
В завещанието си, което бе отворено в края на миналата седмица, той посочва LVMH, Luxottica и L'Oréal като предпочитани от него купувачи на модната му империя за милиарди. И с тази своя воля, която стана публично достояние, се поставя началото на една негласна конкуренция между конгломератите за това кой ще предложи по-голяма сума за придобиването на Armani и кой ще успее да надделее над конкуренцията. Защото подобни възможности в света на модата и подобни крупни сделки определено не се случват често.
Разбира се, Джорджо Армани има конкретен план за всичко и подобна сделка не прави изключение. Твърди се, че той е заръчал първоначално да се продадат само 15% от акциите. А след това, в рамките на пет години, същият купуват трябва да придобие още един дял между 30 и 55%, с което да стане мажоритарен собственик, обяснява Financial Times.
Ако подобен сценарий не проработи и купувач сред трите посочени така и не се намери, то тогава наследниците на бизнеса ще трябва да извършат същите сделки с друг купуват на фондовата борса. Но преди да се стигне до подобни преговори и сделки, наследниците на модния дизайнер трябва да изберат нов изпълнителен директор на модната империя. И каквото и да решат те, със сигурност брандът винаги ще се свързва с гения на Армани.