Сещаме се за не един и двама милиардери, известни със своята ексцентричност. Някой инвестират луди пари в различни изобретения, а други дават голяма част от това, което са изкарали, за да постигнат една от големите цели на човечеството - безсмъртието. Да, визираме точно Брайън Джонсън, биохакерът, който в последните години стана известен с манията си да се подмладява и да помага и да помага и на другите да правят това.
Преди няколко години предприемачът стартира собствения си старъп против стареене Blueprint, а след това основа и своя собствена религия, съчетавайки наука и вяра. Но сега разбираме, че той е готов да се откаже от бизнес начинанието си и да се отдаде само на религиозната дейност. В интервю за Wired заявява, че обмисля да продаде биотехнологичната компания, която се занимава с разработка на протоколи за дълголетие.
Самият Брайън Джонсън е главно рекламно лице на компанията като през 2021 г.стартира своята програма против стареене Project Blueprint, която му струва 2 милиона долара годишно. Част от нея са както усилени тренировки и строг хранителен режим, така и редовни медицински изследвания, приемът на десетки хранителни добавки, а и някои по-нестандартни подходи като преливане на кръвна плазма от собствения му син. Но след няколко процедури той ги прекратява, заявявайки, че "не са открити никакви ползи".
Компанията на милионера предлага и различни уелнес продукти, отново насочени към здравословния начин на живот и дълголетието, което е толкова на мода през последните години. И всички тези дейности явно са трудни за съчетаване с религията "Не умирай", която проповядва на своите последователи и която е тясно свързана с бума на изкуствения интелект.
Според Брайън Джонсън, става въпрос най-вече за конфликт на интереси, защото покрай Blueprint всички виждат начинанията му като чист маркетинг с цел печалба, а философската гледна точка остава на заден план. И това определено не му харесва. Дотолкова, че нарича компанията си "ужасна". И от тук нататък иска да помага на хората не чрез хранителни добавки, а чрез мисъл, вяра, религия и поглед в бъдещето.
Междувременно стана ясно, че Blueprint напоследък е на загуба, въпреки че основателят й не го признава и не посочва това като причина да иска да я продаде. И явно идеята за дълголетието и безсмъртието, които доскоро Брайън Джонсън успешно продаваше, вече не са толкова печеливш продукт, колкото му се иска. А дали и самият той ще се откаже от това да се подмладява непрекъснато, предстои да разберем.