След като 2018 г. бе определена от Илон Мъск като най-тежката в историята на Tesla, началото на 2019 г. не изглежда много по-обещаващо за производителя на електрически автомобили.
Тази седмица компанията съобщи, че е доставила 63 000 Tesla коли за първата четвърт на 2019 г., което представлява спад с 31% спрямо продажбите от последното тримесечие на 2018 г.
По-неприятното за Tesla и Mъск в случая е, че 50 900 от новозакупените коли са Model 3 - най-евтиният модел на марката.
Източник: Tesla
Причината за спада, според изявлението на Tesla, се крие в това, че компанията изпитва затруднения с доставянето на автомобили до купувачите им. В края на първата четвърт на 2019 г. цели 10 600 Tesla автомобили са били в транзит към новите си собственици.
Въпреки всичко, компанията твърди, че ще изпълни обещанието си към инвеститорите и ще успее да достави между 360 000 и 400 000 автомобили през настоящата година.
През февруари Мъск представи дългоочаквания бюджетен Standard Range Model 3, който струва 35 000 долара, както и малко по-мощния Standard Range Plus, чиято цена 37 500 долара.
Всеобщите очаквания са, че тези два модела ще помогнат на Tesla да се превърне в истински популярна и достъпна марка, след като самият Model 3 вече държи приза за най-продаваният EV модел в света.