Безспорно новият Ford Focus е един от най-модерните и най-добри автомобили в европейския компактен клас. Третото поколение на бестселъра на Ford завладява със стремителен дизайн, приветлив интериор, високоефективни бензинови и дизелови двигатели, стабилно пътно поведение и много практични функции. Както и досега моделът се предлага във варианти спортен хечбек с 5 врати, елегантен седан с 4 врати и практично комби. Всяка една от трите форми на каросерията има уникална задна част, като в същото време и трите варианта са с еднаква предница с агресивната трапецовидна радиаторна решетка, превърнала се в характерна черта на Ford.

Още на външен вид новият Focus изглежда много по-интересно и по-вълнуващо от предшественика си. Въпреки че смяната на поколенията е извън всякакво съмнение, новият Focus също носи чертите на кинетичния дизайн на Ford. Напълно новата предна част с тройни прорези в ниската част на радиаторната решетка, изящната линия на покрива и закачливият поглед на задните светлини са направили новия компактен модел още по привлекателен, така че да се хареса на много хора по целия свят.

Новият Focus е по-дълъг от предишния с 4 см, а междуосието е увеличеното с 8 мм, така че вътре е станало още по-просторно. Интериорът създава впечатление, че се намирате в автомобил от по-високия клас благодарение на голямото вътрешно пространство и солидното оформление на салона и неговото оборудване. Предният панел е с ярко очертани и лесни за четене прибори, бутоните за аудиосистемата и автоматичния климатик са удобно разположени на централната конзола, почти всички облицовъчни материали са качествени и от приятна на пипане материя. Обшитият с кожа мултифункционален волан се регулира по ъгъл на наклона и в дълбочина, а седалката на водача се настройва и по дължина, и по височина, така че всеки може да намери индивидуално удобна позиция зад волана.

Формата на шофьорската седалка е с леки странични опори и е проектирана така, че дори едрите водачи се чувстват удобно на нея. На втория ред седалки има достатъчно място за краката на пасажерите. Обемът на багажника при хечбека е 363 л, а при необходимост от повече пространство може да сгънете облегалките на задните седалки и да увеличите товарното отделение до 1148 л. Освен това сгънатите гърбове на задните седалки дават възможност да товарене на дълги предмети.

За задвижването на Ford Focus се предлагат пет бензинови двигателя. Атмосферният 1.6 Ti-VCT е с три мощности 85, 105 и 125 к.с. По-впечатляващи са турбомоторите от серията EcoBoost с обем 1,6 л и мощност 150 и 182 к.с. Дизеловите двигатели са четири разновидности, като по-малкият 1.6 TDCi се предлага с мощност 95 или 115 к.с., а по-големият 2.0 TDCi разполага със 140 или 163 к.с. Дори и по-слабият 1,6-литров бензинов турбомотор от серията EcoBoost с мощност 150 к.с. е чудесен избор за търсачите на силни усещания зад волана. Благодарение на турбото Focus демонстрира динамика и се ускорява много бодро въпреки дългите скорости на 6-степенната механична кутия. На първа предавка може да се ускори до 50 км/ч, а на втора до 90 км/ч. Трудно е човек да предположи, че това е първият в историята на Ford собствен 4-цилиндров бензинов турбомотор. Двигателят е много еластичен и тегли уверено буквално от 1600 об/мин, а благодарение на добре подбраната турбина моторът е много отзивчив и няма турбодупка. Като добавите и приятния звук при ускорение, ще получите един от най-добрите агрегати в класа. С него семейният хечбек може да вози 5 човека и багажа им, без да се задъхва и в същото време да вдига адреналина на водача, когато е сам зад волана, с динамиката на спортен автомобил. За почитателите на дизела най-комбинативен е икономичният турбодизел 1.6 TDCi с мощност 115 к.с., съчетан с 6-степенната механична скоростна кутия. Натискайки педала на газта на втора скорост, моторът пъргаво доускорява, а на трета вече лети и неудържимо се впуска напред. Мощността на двигателя се усеща във всеки един момент. С този мотор Focus е удачен пример за внимателно подбрана комбинация между добра динамика и нисък разход на гориво. Мощните спирачки с чудесна обратна връзка на педала също са като в някои спортни автомобили. Спирачната траектория е права и у водача се създава усещането за уверен контрол над колата.

Окачването във Focus е настроено по-твърдо, но возенето е забележително гладко и комфортно. Благодарение на чудесната шумоизолация в салона е спокойно и тихо даже при висока скорост, без да се промъкват външни скърцания и вибрации. Плавният ход на движение не е за сметка на управляемостта на автомобила и пътното поведение. Новият Focus дори превъзхожда своя предшественик, който беше обявен за най-стабилния автомобил с най-спортно управление в класа си. Чувството за спокойствие и спортна прецизност се дължат на минималните наклонявания в завоите.

Обратната връзка на волана с пътя е точна и прецизна, кормилният механизъм е бърз и адекватен.

Още с първите километри зад волана на новия Ford Focus водачът открива своите неразкрити възможности. Почти през цялото време в бързите завои автомобилът показва практически неутрално недозавиване и само влизането с неразумна скорост може да изкара колата извън равновесие. Ако отпуснете навреме газта, ще видите как Focus послушно се възвръща в правилната траектория и предизвиква удоволствие от управлението.

Третото поколение на Ford Focus е един превъзходен автомобил. Добре изглеждащ и прецизно сглобен, динамичен и икономичен, комфортен и стабилен, новият Ford Focus изглежда като пришълец от горния клас. В България моделът се предлага от официалния вносител „Мото-Пфое" с 5 години гаранция без ограничение на пробега. Цените започват от 27 490 лева за базовия бензинов вариант, а най-достъпният модел с дизел струва 32 590 лева.