Шведският състезателен отбор Polestar Performance, състезаващ се с новото Volvo C30 в скандинавския туринг шампионат (STCC), представи официално своя уникална спортна версия на хечбека C30.

Двигателят на модела е модифициран с нови бутала, мотовилки и разпределителни валове, системата за свръхпълнене е с нов интеркулер, а стандартният турбокомпресор е заменен от по-големия свой събрат ККК 26.

С модификациите специалистите са успели да изстискат от 2,5-литровия мотор 405 к.с. - почти двойно повече в сравнение със „стандартните" 230. Максималният въртящ момент също нараства грандиозно от 320 на 510 Нм. Динамичните характеристики на доработения автомобил все още се пазят в тайна. Всяко увеличение на мощността изисква сериозни подобрения по всички секции на автомобила.

Volvo-то на Polestar Performance не прави изключение. Привлекателното С30 е оборудвано с нов аеро пакет, който включва система за задвижване на четирите колела, съединител Haldex и два механични диференциала с променливо разпределение на въртящия момент на предната и задната ос с марката Quaife.

За окачването са използвани амортисьори и пружини Ohlins. На предните колела са инсталирани спирачки Brembo със спирачни апарати с по шест бутала и 380-милиметрови дискове. На задната ос са поставени апарати с по четири бутала и 330-милиметрови дискове.

За красотата на "изтребителя" се грижат черни 19-цолови джанти" BBS с ултратънки гуми Pirelli P Zero с размер 235/35. В купето за сигурността на шофьора и спътника се грижат спортни седалки Ternsjo с четириточкови колани.

На този етап тунингованото Volvo C30 е със статут „концептуален автомобил". Все още не е ясно дали Polestar Performance ще пусне своя специален спортен пакет в продажба.

Speed-Press