За първи път през своята 40 годишна история тунинг компанията AMG представя изцяло свой продукт: Mercedes-Benz SLS AMG.

Спортният автомобил е изключително вълнуващ благодарение на своя уникален технологичен пакет: алуминиево пространствено шаси и впечатляващите врати тип Gullwing /криле на чайка/, 6.3-литров V8 двигател AMG с мощност от 420 kW/571 к.с., седем степенна трансмисия с двоен съединител, сух картер и спортно алуминиево окачване.

Идеалното съотношение при разпределение на тежестта предно/задно 48 към 52 процента и ниският център на тежестта обещават безкомпромисен спортен автомобил.

Новият Mercedes-Benz SLS AMG предлага вдъхновяващ стил, уникална динамика при шофиране и отличителната за Mercedes сигурност и практичност.

При развоя на новия 'Gullwing', конструкторите от AMG се довериха на познанията и опита на специалистите от Технологичния център на Mercedes в Зинделфинген.
Целта на съвместната разработка е проектът SLS AMG 'Gullwing' да се превърне в перфектен синтез от силните страни на брандовете Мercedes-Benz и AMG.

Концепцията на спортния автомобил е радикална, благодарение на изтегления максимално назад в предната част и ниско разположен двигател, както и оптимизираната и олекотена конструкция на купето.
За първи път Mercedes-Benz и AMG представят автомобил с алуминиево шаси и каросерия. Резултатът е значително намаляване на тежестта или 1620 килограма без шофьора.

AMG 6.3-литров V8 двигателят развива 420 kW/571 к.с. Усъвършенстваният AMG 6.3-литров V8 двигател постига върхова мощност от 420 kW/571 к.с. при 6800/мин, което превръща SLS AMG в най-мощният спортен седан в своя сегмент.

При съотношението мощност-тегло от 2.84 кг/к.с., ниското тегло на автомобила е изключително предимство. Осемцилиндровият двигател е с максимален въртящ момент 650 Nm и го достига при 4750/мин. Моделът на AMG ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди, а максималната му скорост на движение е ограничена на 315 км/ч .

Усъвършенстваният двигател, с вътрешно означение M159, е с вместимост 6208 кубически сантиметра и може да се похвали с характеристики присъщи на мощните състезателни двигатели.

Високотехнологичните композитни спирачки на AMG гарантират изключително къс спирачен път, дори при огромно натоварване.

Новите керамични спирачки се предлагат като опция и използват много по-големи дискове, което гарантира още по-добро спирачно поведение и по-ниско тегло.
Керамичните спирачни дискове са надеждни дори при по-висока температура, благодарение на по-голямата си здравина, в комбинация с впечатляващо ниско тегло - намалено с 40 процента.

За олекотения дизайн важна роля имат и джантите: оптимизираните като тежест AMG алуминиеви джанти - 9.5 x 19 инча (предни) и 11.0 x 20 инча (задни) - намаляват теглото на автомобила като увеличават динамиката и комфорта на окачването.

В момента тече интензивна програма за тестово шофиране на модела, която трябва да приключи в края на 2009 година. Новата интерпретация на легендарния 'Gullwing' се предвижда да бъде лансирана на пазара през пролетта на 2010, а цената на машината ще бъде около 177 000 евро.