За няколко секунди се чувстваме като участници в марков шампионат на Bugatti Veyron по улиците на Абу Даби. Профучаваме по крайбрежния панорамен път - от едната ни страна са ясните лазурни води на залива и златист плаж, а от другата - впечатляващите небостъргачи. Ограничения на скоростта няма, защото полицията е затворила отсечката специално за нас. Яко!
Завиваме и не един, а два Veyron-a минават вдясно и се настаняват в огледалото за обратно виждане на моя Veyron. Единият е червен, а другият - покрит в хром. И двата леко се отдалечават за момент, докато аз давам газ до ламарината миг преди и те да го направят, после достигаме 240 км/ч почти мигновено. Три от най-великите суперколи на света заедно в един от най-елегантните и модерни градове на света. С благословията на ченгетата. Шофирането просто няма как да бъде по-готино от това.
Три Veyron-а. Никой не е виждал нещо подобно досега. И единият от тях е специалната хромирана версия Pur Sang. В света има само пет такива! Като изключим автомобилните изложения, никой досега не е виждал и един от тях. Това може да се случи само в тук, в Абу Даби, най-богато емирство от ОАЕ. И всичко стана почти случайно.
Както вече знаете, докарахме Koenigsegg от Швеция, но уговорката за Veyron-а, който бяхме планирали да се изправи срещу него, се провали в последната минута. Започнахме да търсим резервен вариант. За него малко по-късно, но в невиждан жест на щедрост накрая разполагахме с три Veyron-a по 1,3 млн. евро всеки.
Два повече, отколкото ни трябваха. А що се отнася до Veyron-и, три е винаги по-добре от един.
После пък Koenigsegg-ът не искаше да запали. Сериозно. Глупав малък проблем с един маркуч за горивото означаваше, че двигателят засмуква изпарения, дави се и кашля. И то точно когато полицията затвори шосетата и нагласихме камерите на хеликоптерите, готови да снимаме. Гррр. Планът беше да снимаме четирите автомобила заедно, но тази спънка означаваше, че трябва да изправим Koenigsegg срещу Veyron на следващия ден в планините. А сега да се концентрираме върху тези три коли за фотосесията в града. Нямаше особено значение.
Последователно за нас бяха затворени три великолепни отсечки от шосета в ранните часове на една петъчна сутрин, еквивалента на неделя в арабския свят - най-спокойното време от седмицата. Това беше супер. Посрещането на Top Gear от Абу Даби бе наистина изумително - всичките проблеми, които си причиниха, просто показват колко точни са тия пичове. Приятелство, гостоприемство и автомобили. А тук са адски сериозни, щом стане дума за коли. Вгледайте се в задното крило на болида на Ferrari и ще видите изписано "Авиолинии Итихад", национален превозвач за ОАЕ - пичовете, които ни докараха Koenigsegg-а. Вгледайте се в надписите над задните калници на автомобил на Ford от Световния рали шампионат и ще видите „Абу Даби" - удебелено. Това е град и страна, които много скоро ще бъдат на международната сцена и автомобилите и моторните спортове фигурират доста сериозно в плановете им - първото състезание от Формула 1 в Абу Даби през октомври 2009 г. няма да навреди. Много вероятно е да се върнем тук, този път за нещо още по-голямо и по-добро.
Обратно към фотосесията. Първо, затвориха дълга отсечка от 30-а улица (Халей ал Араби). Тук карахме с около 240 км/ч в конвой, като колите бяха съвършено стабилни при тази скорост - еквивалентът на шофиране със 110 км/ч в семеен хечбек. После затвориха крайбрежния панорамен път, който включваше няколко хубави, дълги завои - Veyron-ите едва ги забелязаха. Но, боже, чувството при преминаването с автомобила през тях беше хубаво. Или усещането как g-ускорението се покачва, докато задното крило, показващо се в handling mode, зацепи въздуха. После минахме край вълнолома, навлизащ в залива под прав ъгъл с крайбрежния панорамен път и свързващ основната част на града с Marina Village. Вижте го в Google Maps - готино местенце е. Като част от плана ни да заснемем Veyron срещу Koenigsegg щеше да е страхотно, но с три Veyron-а някак стана още по-добро.
Докато натоварваха колите в камионите им ме осени мисълта, че да дадеш карт бланш на няколко непознати да изръчкат струваща 1,3 милиона евро суперкола едва ли се случва всеки ден. Що за човек би направил подобно нещо?
Ето две имена, които искам да запомните. Определено не са лесни за произнасяне, но това са имената на двама истински автомобилни ентусиасти, за които уверено можем да кажем - просто поради факта, че четете Top Gear, ще се разбирате прекрасно с тях.
Единият е шейх Хаза бин Тануун ал Наян. Другият, шейх Деяб бин Тануун ал Наян. Не мисля, че е уместно или особено любезно да съкращавам имената им на Хаза и Деяб, така че няма да го правя. Имената им ще се изписват в пълния си вариант тук.
Шейх Хаза бин Тануун ал Наян притежава два от тези Veyron-и. Да, два - белия и червения. Шейх Деяб бин Тануун ал Наян е собственик на Pur Sang. Ето на това викам разбирачи на коли!
Шейх Хаза бин Тануун ал Наян има внушителна колекция, която вероятно предпочита да не става публично достояние. Може би някой ден ще ни позволи да я разгледаме. А неговият брат, шейх Деяб бин Тануун ал Наян, каза: „Аз ви давам моя хромиран автомобил за фотосесията просто ей така." Не ни беше позволено да караме Pur Sang, но това нямаше значение, при положение че другите два бяха на разположение. Като по чудо за първи път в света - три Veyron-а заедно и единият от тях е хромиран. Трябва да отправим силно и искрено поздравление от Top Gear за тези двама обичащи колите шейхове. Много е вероятно да се върнем пак. Наистина много вероятно.
Статията се публикува с любезното съдействие на списание TopGear България