На автосалона в Лос Анджелис Hyundai представи за първи път пред публика новия модел i40.

Автомобилът, който от доста време подклажда любопитството на автоманиаци и папараци, е поредното доказателство за все по-стремителния възход на компанията към върховете на дизайна, високите технологии и екологичния подход към заобикалящата ни среда.

Първото, което прави впечатление в новия модел, е поредната крачка напред във вече декларирания с Hyundai ix35 дизайнерски стил „флуидна скулптура".

Елегантните плавни линии, характерни за флуидите в природата, комбинирани с повече остри форми, създават илюзията за едно постоянно движение и придават на автомобила динамичен и експресивен силует, допълнен от агресивната решетка и изтеглените предни фарове.

Същите флуидни форми, но без дръзките елементи в екстериора, са използвани и в купето.

Плавните криви на централната конзола, вратите и допълнителните елементи придават на интериора изискания стил на автомобил от по-високия сегмент, който се допълва от комфортните седалки и функционалните уреди за управление.

За момента Hyundai i40 е оборудван с новия бензинов двигател с директно впръскване Theta II 2,4, благодарение на който автомобилът се нарежда на първо място едновременно по мощност и по икономичност в своя клас. Силовият агрегат осигурява мощност от 198 к.с. при 6300 об/мин и въртящ момент от 184 Нм при 4250 об/мин.

Разходът на гориво е 6,7 л/100 км в извънградски режим на управление и 10,2 л/100 км в градски условия. Силовият агрегат е куплиран с 6-степенен Shiftrionic автоматик или също 6-степенна механична скоростна кутия. В края на следващата година се очаква Hyundai i40 да се появи и с четирицилиндровия турбодизел Theta II GDI, както и в ековарианта Blue Drive.

Производството на Hyundai i40 започва през декември в завода на Hyundai в Алабама, като се очаква първите автомобили да се появят на пазара в САЩ през януари.

Speed-Press