За втора поредна година състезанието „Дакар" ще се проведе в Южна Америка, а предизвикателството ще бъде 9000 км през пътища, пресечени терени, планини и пустини в Аржентина и Чили.

От 1 до 17 януари състезателите ще се борят в 14 етапа. Линията на покриване на общото трасе е обратно на часовниковата стрелка и ще включва цялостно прекосяване на пустинята Атакама и нейните гигантски дюни.

В надпреварата ще вземат участие 158 мотоциклета и четириколки, 138 автомобила и 50 камиона, което превръща „Дакар" в най-атрактивното състезание в света. Общият брой участници е по-малък от рекордния от 2009 г., но така цифрите вече са по-традиционни.
Volkswagen ще участва с пет автомобила Race Touareg. Миналогодишният победител Жиниел дьо Вилие и неговите съотборници ще се противопоставят в своя клас на BMW X3 и грамадния Hummer.

"Ние научихме много неща миналата година", коментира Етиен Лавиен, директор на „Дакар". "

"За състезанието през 2010 г. ще прекараме седем дни в пустинята Атакама. Няма нужда да правим етапите прекалено дълги, за да се получи хубаво състезание. С жегата и пътните трудности 200-250 км са напълно достатъчни за един състезателен ден"

"В Атакама, една от най-обезводнените и високи пустини, с температури, достигащи 45 градуса, конкурентите ще намерят трудностите, които те търсят. В тези условия издръжливостта и желанието ще бъдат вече възнаградени. В същото време новите промени ще позволят стартовете да са по-късно през деня и да се избегнат сутрешните мъгли."

Големите фаворити ще са защитаващият титлата Жиниел дьо Вилие с VW Race Touareg и неговите съотборници Карлос Саинц, Марк Милър, Насер Ал-Атиах и Морисио Невес. Те ще се противопоставят на бившите пилоти на Mitsubishi (който няма да участва тази година) Стефан Петерхенсел и Нани Рома, както и на Герлен Шишери.

Корабът с автомобилите ще отплава днес от Франция и ще пристигне в Аржентина на 21 декември. Състезанието ще започне от Буенос Айрес на 1 януари, а последният, 14-и етап ще бъде на 16 януари и ще завърши също в аржентинската столица.

Speed-Press