В началото на своята кариера Констант Пермеке е силно повлиян от луминизма - особен белгийски вариант на импресионизма, но впоследствие се развива като типичен експресионист. Горе-долу по същото време Джеймс Енсор, признат като една от най-могъщите фигури на модерното изкуство, рисува пристанището на Остенде, вдъхновен от живописта на Гийом Вогелс. Това е точно динамичното време на промени в края на 19 и първата половина на 20 век, в което Белгия е заела своите позиции на свръхразвита индустриална държава, а на европейската сцена започва периодът на революционна трансформация, който днес обобщаваме като модернизъм.

Изложбата във време на промяна: Модерното изкуство в Белгия 1880 - 1950 съдържа кратка и разнородна селекция от колекцията на белгийската финансова група KBC, която изчерпва значителна част от отражението на най-известните модернистични направления върху развитието на изкуството в Белгия от периода. Освен това в нея са включени и някои специфични местни явления като луминизма, колористите от Брабант, движението Кобра, което се развива в края на 40-те години, синхронно в Копенхаген, Брюксел и Амстердам, както и серия от графики на един от най-емблематичните представители на сюрреализма - Рене Магрит.

Освен редкия шанс за запознанство с разнообразната последователност на една частна колекция тази експозиция съдържа и възможност за паралели с влиянията, които търпи българското изкуство. Неслучайно например Пермеке е изключително тачен и до днес като един от европейските модели на някои от известните ни художници.