Ридли Скот винаги е стигал далече във връзката с публиката. Филмите му рядко са набеждавани за провали, въпреки че отрицателната критика го следва през цялата му кариера.

Последната му продукция - „Американски гангстер" оглави боксофиса в САЩ, достигайки колосални приходи от 43 милиона долара само за три дни. Филмът е професионално изпипан на всяко едно ниво, като включим и участието на кино легендите Дензъл Уошингтън и Ръсел Кроу.

Но това, което доказа камерата на Скот, който е все така продуктивен близо до неговата 70-годишнина, е че той заслужено заема място сред най-влиятелните филмови режисьори в историята на киното.

Всъщност, филми като „Пришълецът", „Блек Хоук", „Небесно царство", „Гладиаторът" и настоящият „Американски гангстер", доказват влиянието му върху възприятието ни за света на киното.Той изгражда основите, на които градят други режисьори.

Може да се търси аргумент за определянето на Ридли като най-феминисткият режисьор, имайки предвид превъплъщението на Сигърни Уивър в борбената Елън Рипли от „Пришълецът" и създаването на трогателния филм „Телма и Луис".

„Да, те са навсякъде вече", отговаря режисьорът на въпроса за влиянието, което той има над правенето на визуални ефекти във филмовата индустрия и допълва: „Това е унищожително за изкуството. Има много по-важни неща, като добрия сценарии, на които не се обръща достатъчно внимание. Работата ми е свързана с четенето. Трябва да сядам и да изчитам всичко. Сега правя по-малко ефекти, защото понякога ефектите и красотата се разминават в историята".

Много от нас биха се зачудили дали ще се оттеглил от бизнеса, навършвайки 70 години. Неговия отговор е категоричен - „Не! Това е работа под непрекъснат стрес, но се чувствам истински жив докато я върша. Повечето напрежение води към нещо още по-добро".

И как все пак, успява да се справя толкова добре?

"Майка ми казваше: „Ставай рано". И аз просто го правя".

Е, ако това е цената на успеха, просто не се излежавайте до късно, ами ставайте рано и си синтезирайте задачите.