Едва ли има някой, който все още не е забелязал, че Instagram е платформа, която гради имиджа си предимно чрез откровено копиране на популярни услуги в други платформи.

Facebook, Instagram и новата детска версия на социалната мрежа

Facebook готви Instagram версия за малки деца

Ще има специални защити за достъп

 Стори форматът бе първият голям пример за нескрито плагиатство, след като Instagram безцеремонно го клонира в своята платформа, виждайки колко популярен стана той в родния му Snapchat.    

Най-скорошният такъв пример е услугата Reels, която доста доближи Instagram до облика на TikTok, който се превърна в абсолютен хит сред младите в последните няколко години.  

Снимка 537409

Източник: Instagram

Сега дъщерната на Facebook социална мрежа се готви за нови промени, които този път може би ще бъдат вдъхновени от YouTube, но също така и от TikTok. 

Поне това разбираме от шефа на Instagram Адам Мосери, който наскоро публикува кратко видео в Twitter, в което говори за стратегията на платформата занапред. 

“Вече не сме приложение за споделяне на снимки”, е може би сред най-значимите твърдения в двете и половина минути, в които Мосери говори. 

По думите му основната причина, поради която хората ползват Instagram, е за да се забавляват, като подкрепя тезата си с проучвания.    

Във видеото си някогашният продуктов директор на Facebook поставя силен акцент върху видео съдържанието и прави паралел между Instagram, YouTube и TikTok. 

Снимка 516848

Източник: GettyImages

Oт казаното става ясно, че двете видео платформи предлагат повече забавление в сравнение с Instagram, а това веднага ни кара да мислим, че в приложението на Facebook скоро ще се появят някои познати неща от въпросните платформи. 

Самият той разкрива, че скоро на стената ни в Instagram ще започнат да се появяват предложения за профили, които не следваме, и видео форматът ще е основен фокус. 

Това описание веднага ни подсеща за изгледа на страницата ни в YouTube, където ни се предлагат клипове от непознати за нас канали.

Снимка 537411

Източник: GettyImages

Instagram също така ще се сдобие с допълнителна оптимизация за мобилно видео съдържание, за да доближи преживяването с приложението до това, което предлага конкуренцията. 

Топ приоритети на компанията ще са инфлуенсърите, видео съдържанието, пазаруването и съобщенията, казва Мосери в поста си. 

Facebook, Instagram и как ще можем да скриваме броя на лайковете от профила си

Броят на лайковете в Instagram и Facebook изчезва (ако решим)

Въпрос на личен избор

След всичко казано няма как да не се съгласим с него и да приемем, че Instagram вече няма да е приложение за снимки.