Едва ли има някой, който все още не е забелязал, че Instagram е платформа, която гради имиджа си предимно чрез откровено копиране на популярни услуги в други платформи.
Стори форматът бе първият голям пример за нескрито плагиатство, след като Instagram безцеремонно го клонира в своята платформа, виждайки колко популярен стана той в родния му Snapchat.
Най-скорошният такъв пример е услугата Reels, която доста доближи Instagram до облика на TikTok, който се превърна в абсолютен хит сред младите в последните няколко години.
Източник: Instagram
Сега дъщерната на Facebook социална мрежа се готви за нови промени, които този път може би ще бъдат вдъхновени от YouTube, но също така и от TikTok.
Поне това разбираме от шефа на Instagram Адам Мосери, който наскоро публикува кратко видео в Twitter, в което говори за стратегията на платформата занапред.
Changes are coming to video on Instagram
— Adam Mosseri (@mosseri) June 30, 2021
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
“Вече не сме приложение за споделяне на снимки”, е може би сред най-значимите твърдения в двете и половина минути, в които Мосери говори.
По думите му основната причина, поради която хората ползват Instagram, е за да се забавляват, като подкрепя тезата си с проучвания.
Във видеото си някогашният продуктов директор на Facebook поставя силен акцент върху видео съдържанието и прави паралел между Instagram, YouTube и TikTok.
Източник: GettyImages
Oт казаното става ясно, че двете видео платформи предлагат повече забавление в сравнение с Instagram, а това веднага ни кара да мислим, че в приложението на Facebook скоро ще се появят някои познати неща от въпросните платформи.
Самият той разкрива, че скоро на стената ни в Instagram ще започнат да се появяват предложения за профили, които не следваме, и видео форматът ще е основен фокус.
Това описание веднага ни подсеща за изгледа на страницата ни в YouTube, където ни се предлагат клипове от непознати за нас канали.
Източник: GettyImages
Instagram също така ще се сдобие с допълнителна оптимизация за мобилно видео съдържание, за да доближи преживяването с приложението до това, което предлага конкуренцията.
Топ приоритети на компанията ще са инфлуенсърите, видео съдържанието, пазаруването и съобщенията, казва Мосери в поста си.
След всичко казано няма как да не се съгласим с него и да приемем, че Instagram вече няма да е приложение за снимки.