2020 г. бе труден период не само за Huawei, но и за целия пазар на смартфони. Резултатът е, че продажбите в Европа спаднаха с цели 14%.
Основен виновник за това са пандемията и последвалият икономически спад, но за трудностите на Huawei допринесоха и затрудненията в производството, както и ограниченият достъп до екосистемата на Google.
По данни на Counterpoint продажбите на телефони на китайския производител на нашия континент са спаднали с 43% спрямо 2019 г. и в края на годината компанията е държала едва 12% от европейския пазар.
![Снимка 521034](https://webnews.bg/uploads/images/34/1034/521034/640x.jpg?_=1614673309)
Източник: Counterpoint
Бихме предположили, че Apple и Samsung са спечелили най-много от отлива при Huawei, но това не е точно така.
Реалният победител се оказва Xiaomi, чийто продажби на телефони през 2020 г. са скочили двойно, отреждайки му 14% от европейския пазар и третото място при компаниите с най-много продажби.
В същото време пазарният дял на Samsung и Apple е нараснал с респективно един и три процента, но и двете компании бележат спад в продажбите спрямо 2019 г. съответно с 12 и с 1%.
![Снимка 466261](https://webnews.bg/uploads/images/61/6261/466261/768x432.jpg?_=1581437084)
Източник: lifestyle.bg
По-високият процент на спад при Samsung се отдава на слабия интерес към миналогодишните флагмани на компанията и силните продажби на iPhone 12.
Като оставим Xiaomi настрана, впечатление прави ръстът и на други китайски марки, които изглежда също печелят доста от отлива при Huawei.
Oppo например вече е на пето място по продажби в Европа и през 2020 г. компанията е успяла да удвои пазарния си дял и да реализира 83% повече продажби спрямо 2019 г.
![Снимка 499627](https://webnews.bg/uploads/images/27/9627/499627/768x432.jpg?_=1602141227)
Източник: iStock
Realme е другото име, което грабва вниманието ни и регистрира ръст от над 1000%, изравнявайки пазарния дял на OnePlus, възлизащ на 1%.
Прогнозите за 2021 г. са сходни, като очакванията са, че продължаващите трудности за Huawei ще позволят на споменатите китайски марки да завземат още от пазара на нашия континент.