Тази година президентът на САЩ Доналд Тръмп реши да продължи с търговската си офанзива спрямо Китай, а във фокуса отново попадат технологични компании.
Последната наредба забрани на американски компании да търгуват с Tencent, създател на приложението WeChat. Това означава, че американски производители, какъвто е Apple, нямат право да предлагат WeChat в собствената си платформа.
Оказва се обаче, че WeChat е много по-скъп за китайците от iPhone.

Източник: GettyImages
Скорошно проучване на Bloomberg сочи, че 95% от китайците биха се отказали от iPhone, но не и от социалната мрежа.
В изследването са взели участие 1.2 милиона души, като някои от тях смятат, че забраната на Тръмп ще превърне iPhone в "безполезен технологичен боклук" на територията на Китай.
Според анализатори, цитирани от 9To5Mac, подобен отлив на потребители в Китай би сринал глобалните продажби на iPhone с поне 30%.

Източник: GettyImages
Потребителите на iPhone в Китай са около два пъти по-многобройни от тези в САЩ, сочат данни на Statista.
Apple далеч не е единственият потърпевш от решенията на администрацията на Тръмп.
Disney, Ford, Intel и други компании изразиха притесненията си от ефектите на забраната на WeChat, но Белият дом засега изглежда непоклатим в решението си.