Увеличената употреба на интернет и видео игри поврежда социалните умения на децата и понижава способността им да мислят самостоятелно, твърди президентът на Асоциацията на девическите училища, в които се включват 200-те най-скъпи подобни учебни заведения, Вики Тък.

Според нея, тенденцията се подклажда от нарастващия брой изпити, които създават културата "учи, мини теста и забрави".

"Децата имат различен подход към справянето с информацията. Те четат и пишат онлайн през цялото време и ние трябва да направим така, че да не забравят за някои от традиционните методи за учене", каза тя на тазгодишната конференция на асоциацията в понеделник.

"Трябва да сме сигурни, че образованието не е дехуманизирано като се разчита единствено на технологиите. Идеята за развитието на личността трябва да се запази в основата на обучението им."

"Това, от което университетите се нуждаят, не са ученици-роботи, а студенти, които се чувстват ангажирани с образованието си и имат идеи."

Тази седмица, детският психиатър д-р Ричърд Греъм, каза, че тийнейджърите прекарват до 16 часа на ден в игри пред компютъра, което може да има "потенциални тежки последствия" за образованието и социалните им възможности.