През 2012 г. излезе проучване, което твърдеше, че до края на 2018 г. потреблението на Facebook ще спадне почти двойно.

Според наскоро обявените от компанията статистики за посещаемостта на сайта изглежда, че проучването от преди шест години може би носи известна доза истина.

Данните сочат, че потребителите прекарват във Facebook средно по 50 милиона часа по-малко на ден, отколкото преди година.

Към момента социалната мрежа има 2.13 милиарда абоната, 1.4 милиарда от които влизат в профила си поне веднъж на ден, но средно прекарват там по около 2.5 минути по-малко време от преди.

Наскоро компанията направи корекции по алгоритмите си, които имаха за цел да поставят по-стойностно съдържание във фийдовете на потребителите, което е и най-вероятната причина за промяната в потреблението.

Зукърбърг направи изявление по въпроса, като съобщи, че не се притеснява за бъдещето на компанията и този спад е необходима стъпка към дългосрочния успех на Facebook.