Вярваме, че безпорядъкът на работното бюро обикновено значи безпорядък и в начина, по който работим. Затова се стараем работния ни плот да е подреден, вдъхновяващ и приятен. Иначе как бихме изкарали безболезнено часовете между 9 и 5?

Разчистваме

Първата стъпка да се справим с бъркотията на бюрото е да извадим всичко от него и да проверим кое ни трябва и кое е за хвърляне. Разпределяме нещата в категории - документи, канцеларски материали, лични вещи, след което ги подреждаме в отделни чекмеджета.

Подреждаме

Когато бюрото е празно, разполагаме на него най-нужните и често ползваме вещи - компютър, телефон, бележник. Всичко, което не ни трябва поне по веднъж на ден, влиза в чекмеджета и шкафове.

Снимка 358959

Източник: iStock

Сортираме

Понеже няколко пъти споменахме чекмеджетата, добре е да ги направим функционални. Използваме специални разделители, които ще държат различните документи на правилното място.

Надписваме

Ако боравим с много документи, е особено важно те да са добре архивирани и подредени. Затова предпочитаме да надписваме всичките папки и да добавяме лепящи листчета на нещата, които не са довършени и все още не са се сдобили със свой файл.

Декорираме

Прекарваме по цял ден на работното си място, затова е добре да го направим гостоприемно и приятно за себе си. Малки декорации като сувенири от пътувания, подаръци от приятели, снимка на любимите хора или просто малка ваза с цветя винаги успяват да ни разведрят, когато зациклим на бюрото над поредната служебна задача.