Не може поне веднъж да не сте виждали снимка на планинска коза, покатерила се върху почти отвесна скала, сякаш току-що е била спусната там с хеликоптер. На тези животни по нищо не им личи, че са способни да се катерят на места, които иначе биха били достъпни само за опитни алпинисти, влечуги и птици.

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация:
1.2 DUALJET
Работен обем: 1242 куб. см.
Мощност: 90 к.с.
Въртящ момент: 120 Нм
Ускорение: 11.5 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 170 км/ч
Среден разход: 4.7 л/100 км
Трансмисия: 5-скоростна механична
Базова цена: 22 490 лв.

И въпреки това планинските кози някак успяват. Въпреки тънките си крака, въпреки твърдите си копита, въпреки липсата на нокти и други инструменти на еволюцията. Те просто се катерят напук на всичко и всички.

Това беше първата ни асоциация, когато за пръв път видяхме последното поколение на Suzuki Ignis. Нека бъдем честни, тази кола не е красива. Пропорциите й изглеждат сгрешени, отпред е опулена като объркан лабрадор, а задницата й е доста странно издялкана в горната си част.

Обаче предизвиква усмивка, нали? Точно като онези глуповати кози, които (бог знае защо) природата е накарала да се катерят по скалите.

Снимка 336850

Източник: suzuki.com

ПРОИЗХОД

Suzuki Ignis се води супер компактен SUV. Не сме сигурни доколко е спортен, имайки предвид, че се предлага само с 1.2-литров двигател с мощност 90 к.с., но със сигурност е практичен и разумен автомобил, с който може да се изследват нови територии. За последното ще е нужно 4х4 задвижване, което Suzuki - за щастие, предлага. Само се замислете, колко са компактните автомобили, които могат да бъдат поръчани със задвижване на четирите колела - Swift, Ignis, Jimny... момент, те всички са дело на Suzuki.

Най-добър е за: млади веселяци
По-добър е от: обикновен градски автомобил
Липсва му: малко по-мощен двигател
Не става за: големи компании

От това излиза, че Ignis е перфектен за тези, които не искат да жертват всички онези качества на малките градски автомобили, само за да разполагат с допълнителната сигурност на четирите задвижващи колела през зимата.

Едно от тези качества е ниското тегло, което води и до по-нисък разход на гориво. Ignis е един от изключително малкото автомобили на пазара, които тежат по-малко от тон. И въпреки това покриват всички изисквания за безопасност.

Снимка 336846

Източник: suzuki.com

Купето му е тясно и високо, което прави Ignis доста удобен при маневриране в града, а интериорът му е достатъчно комфортен и за доста високи хора. Управлението е точно като на градски автомобил - всичко се случва леко, меко и плавно, а благодарение на късата предница, може да спре буквално на сантиметър до колата отпред, без да рискуваме да ожулим предната броня. Разбира се, до момента, в който собственикът на колата отпред не реши да излезе, но това са рисковете на градския начин на живот.

ДОБРОДЕТЕЛИ

За какво ни е 4х4 в малък градски автомобил, ли? Благодарим за този въпрос. Всъщност не ни трябва. Но нека не се лъжем, повечето хора купуват 4х4 коли, само за да спят спокойно нощем. Повечето от тях почти никога не стигат до използването на системата за задвижване на четирите колела. Пък и Suzuki Ignis може да бъде поръчан и само с предно предаване, което би го направило още по-достъпен.

Снимка 336847

Източник: suzuki.com

И още нещо необичайно. Suzuki Ignis се предлага и с хибридна система за задвижване, която прави пътешествията по-екологични, докато слушаме музика от телефона си и шофираме, чудейки се защо изобщо хората си купуват големи коли.

Снимка 336848

Източник: suzuki.com

Редом с необичайната му визия, доброто оборудване и свежия цялостен характер, тази кола има един друг основен добродетел - цената. С Ignis за парите си получавате много.

В опит да го предизвикаме, без проблем успяхме да натоварим един скрин в багажника. Скринът, разбира се, беше разглобен на части, а задните облегалки бяха спуснати. Но все пак успяхме, доказвайки, че мантрата "Малките коли не са практични" е тотална отживелица.

Снимка 336851

Източник: suzuki.com

Истината е, че Suzuki Ignis ни доказа за пореден път, че на човек не му е нужно много, за да бъде щастлив и удовлетворен. Ниска цена, достатъчно екстри, за да не липсва нищо, грозноват, но чаровен външен вид, достатъчно голям интериор, нисък разход на гориво и евтина поддръжка.

Да, няма да сте най-бързите на светофара, но със сигурност ще сте най-усмихнатите. Както на бензиностанцията, така и на паркинга, когато заключите Ignis и го погледнете умилително, отдалечавайки се. Точно както се усмихнахте, когато видяхте онази брадата коза, кацнала на отвесната скала, нали?