Mitsubishi e една от компаниите, в които почти нищо не е както беше. Преди време всичко се въртеше около култови модели като Pajero и Lancer. Първият разораваше пясъците в пустинята в Рали Дакар, а вторият доминираше по състезателните етапи на Световния рали шампионат WRC.

И преди някой да си каже, че това няма никакво отношение към обикновения потребител, ще уточним, че това не е истина, защото именно състезанията създават от моделите истински икони и тласкат разработките на нови технологии, които впоследствие се появяват и на пазара.

Mitsubishi имаше и един друг култов модел. Той се казваше Eclipse и беше по-известен в Щатите. Представляваше спортно купе и освен че участваше в емблематичната компютърна игра Need For Speed, играеше ролята на конкурент на фамозната Toyota Supra.

Ето заради всичко това Mitsubishi не е от компаниите, които обичат да лежат на стари лаври. Японците се опитват да вървят в крак с времето, а това понякога означава да зачеркнеш всичко до момента и да започнеш на чисто. Нека на сцената излезе Mitsubishi Eclipse Cross.

Снимка 420835

Източник: Mitsubishi

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: Intense+ 1.5 MIVEC
Работен обем: 1499 куб. см.
Мощност: 163 к.с.
Въртящ момент: 250 Нм
Ускорение: 9.3 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 200 км/ч
Среден разход: 6.7 л/100 км
Трансмисия: безстепенна автоматична
Базова цена: 44 990 лв.

Новият кросоувър на японската компания има толкова общо със деветдесетарския Eclipse, колкото българската кухня има общо с японската. Въпреки това е доста интересен автомобил, защото в типичния стил на XIX век представлява комбинация от няколко традиционни класа.

Той е висок и прилича на джип, но всъщност е предвиден за градско ползване. От друга страна, не е прекалено голям и напомня на едър хечбек, а визията му е агресивна и носи полъха на спортен автомобил, какъвто със сигурност не е. Това, което със сигурност може да се каже за Mitsubishi Eclipse Cross, е, че е доста удобен и разумен автомобил. Автомобилните компании вече наистина нямат традициите за нищо. 

Снимка 420841

Източник: Mitsubishi

С него нищо няма да ни изуми, но и нищо няма да ни разочарова. Обраността в дизайна и ергономията е специалитет на японското автомобилостроене и ние я ценим дълбоко. Особено когато става въпрос за автомобил, от който се очаква да е верен ежедневен приятел.

КАК СЕ КАРА

И сто пъти да влезем и излезем от Еclipse Cross в рамките на супер натоварен ден, няма да се изнервим, защото седалката му е разположена по-високо и това "упражнение" е максимално улеснено.

Снимка 420838

Източник: Mitsubishi

Воланът се върти с лекотата на компютърен симулатор, педалите се усещат сякаш стъпваме по крем карамел, а автоматичната скоростна кутия не е впечатляваща, но е безупречна. С това противоречиво твърдение искаме да кажем, че не е от онези свръх високо технологични трансмисии, които се чудим дали имат повече от една предавка, защото изобщо не усещаме как работят.

Не, при Eclipse Cross скоростната кутия се усеща, чува се самото превключване, но всичко става без досадно забавяне, изтормозено ръмжене на двигателя и онзи типичен удар в кръста, с който всеки карал автоматик в края на 90-те е добре запознат.

Снимка 420840

Източник: Mitsubishi

Интериорът е стандартен и просторен, без да претендира за излишно разточителство. И в това има желязна японска логика, защото огромният интериор е неизменно свързан с големи външни габарити, които пък усложняват живота. Eclipse Cross е достатъчно голям за семейството и целия му багаж, без да е прекален. И точно това му е хубавото.

Седалките са достатъчно дълбоки, за да ни държат на място, ако решим да шофираме динамично по някоя живописна планинска отсечка, но не са прекалено спортни, за да не ни затормозяват, когато слизаме или се качваме.

Снимка 420842

Източник: Mitsubishi

ПОД КАПАКА

Изненадващо хубав е 1.5-литровият турбо бензинов двигател, с който беше оборудвана тестовата кола. Той разполага със 163 к.с., които в света на постоянно нарастващите купета не звучат кой знае колко много. Въпреки това, в комбинация с автоматичната CVT трансмисия, двигателят осигурява доста добро ускорение както от място, така и при нужда от изпреварване на магистралата. Още по-хубавото е, че това се случва при доста нисък разход на гориво от около 7 л/100 км.

За разлика от някои други предложения на пазара, този модел на Mitsubishi се предлага със задвижване на четирите колела, което е в унисон с високото му кросоувър купе. Въпреки че едва ли ще излиза често извън пътя, Eclipse Cross се усеща като автомобил, който не би имал против да се поизкаля за разнообразие. Може би това е и част от наследството на Pajero и Lancer.

Снимка 420839

Източник: Mitsubishi

КАКВО НЕ МУ ХАРЕСАХМЕ

Това, което търпи критика в Mitsubishi Eclipse Cross, е мултимедийната система. По-високите нива на оборудване предлага 7-инчов сензорен дисплей, който върви в комплект със специален пад за управление, намиращ се отзад и вдясно на скоростния лост. Идеята е да не се налага да се пресягаме, за да докосваме екрана, а да браузваме из менютата по по-удобен начин.

Да, но не съвсем. Поне за краткия ни съвместен живот, така и не успяхме да се разберем с този пад, който невинаги реагираше, понякога се бавеше, а понякога просто ни пращаше там, където не сме искали да отидем.

НЕКА ОБОБЩИМ

Може да: е доста забавен
Не може да: се сравнява с класическия Eclipse
Липсва му: един хубав джойстик за мултимедията

Най-просто казано, Mitsubishi Eclipse Cross е колкото объркан в своята идентичност автомобил, толкова и добре структуриран като концепция. Той е за млади и авантюристично настроени хора, които от време на време искат да се почувстват бунтари и да кривнат от правия път.

Тези млади хора (които обичат да живеят тук и сега, а не в миналото) обикновено държат на технологиите за безопасност и забавление, ценят дизайна и търсят добра цена и разумни експлоатационни разходи. Всичко това може да се намери в Eclipse Cross. Колкото до Pajero, Lancer и добрият стар спортен Eclipse, нека ги оставим в миналото.