Електромобилите са бъдещето на придвижването ни на близо и далеч. Поне такива изводи можем да си правим и от милиардите, които големите производители наливат в разработката на такива модели.

Sortimo Walter Rüegg PLC и Mercedes EQV - електрическият кемпер, който сам си произвежда ток

Швейцарци показаха кемпер с 0 вредни емисии, който сам си произвежда ток

За база е използван ванът Mercedes EQV, който има пробег до 363 км

Към момента обаче основните проблеми пред електромобилите са два (като не броим цената). Първият е свързан с все още недостатъчно развитата система от зарядни станции, а втората с пробега с едно зареждане, който в масовия случай е около 400 километра.

Още в началото на годината от Mercedes-Benz се заканиха, че ще променят това с концептуалния си модел Vision EQXX, който залага изключително много на аеродинамиката и ефективността на батерията.

Ето че само няколко месеца по-късно разбираме, че обещанията не са били напразни, защото от компанията обявиха че Vision EQXX успешно е пропътувал цели 1000 километра с едно зареждане. Електромобилът се е придвижил от немския град Зинделфинген до френския Касис, спазвайки действащите ограничения на пътя.

Според Mercedes-Benz това включва шофиране по магистрала и разнообразие от метеорологични условия като дъжд и по-ниски температури, пише Mashable. Още по-забележителното е, че в края на пътуването зарядът на Vision EQXX не е бил напълно изчерпан, а от него са оставали още 15%, което би стигнало за още около 140 километра.

От компанията твърдят, че разходът на електромобила е бил рекордно нисък - 8.7 kWh на 100 километра. Пробегът на Vision EQXX може да се увеличи дори още повече с поставянето на специални соларни панели на покрива на колата, които биха могли да го увеличат с още около 24 километра, пишат от Mashable.

Бронираният супер Mercedes на Хитлер, Клайв Палмър и проблемите на милиардера с автомобила

Колата на Хитлер, която се забърка в грандиозен скандал в Австралия

Властите: колата е внесена незаконно. Собственикът отрича да я е купувал

От пост в блога на Mercedes-Benz разбираме, че пътуването е отнело 12 часа, средната скорост е била 87.4 км/ч., а максимално развитата скорост - 140 км/ч. Към момента елетромобилът остава концептуален и не е ясно кога и дали ще го видим на пазара.