Схващането, че българите разбираме от всичко (най-вече от коли, футбол и политика), звучи донякъде шеговито и смешно, но в някои случаи е пропито с истински смисъл. Все още има закостенели хора, които твърдят, че германските коли са най-добри, японските са най-здрави, френските са най-комфортни, а италианските - най-красиви. И дори камион с аргументи не е способен да промени мнението им.

СУХАТА ИНФОРМАЦИЯМодификация: 1.0 T-GDIРаботен обем: 998 куб. см.Мощност: 120 к.с.Въртящ момент: 171 НмУскорение: 10.5 сек. до 100 км/чМаксимална скорост: 190 км/чСреден разход: 4.6 л/100 кмТрансмисия: 7-степенна автоматичнаБазова цена: 27 600 лв.

А истината е, че времената се промениха. Светът се глобализира и днес е трудно ще обобщим качествата на даден автомобил с простичкото "хубава е, защото е германска". Нищо че фаровете й са произведени в Турция, ламарината е дошла от Китай, гумените съединения са произведени в България, двигателят е дошъл от завод в Австрия, а крайното сглобяване се е случило в Испания.

В тази връзка, ето какво можем да кажем за Hyundai - добрата стара корейска марка, която, нека не се лъжем, в близкото минало не впечатляваше с нищо, освен с автомобили, подходящи за таксиметрова компания - здрави, но скучни до безпаметност. Е, вече това не е така. И Hyundai i20 Active е само едно от доказателствата. 

Снимка 397989

Източник: Hyundai

i20 е базиран на едноименния хечбек на корейците, а добавката Active идва, за да ни покаже, че външният вид е променен, за да накара колата да заприлича повече на кросоувър. По-високо окачване, пластмасови защитни елементи, по-агресивни брони и рейки за багажник на покрива. Най-лесно бихме го обяснили като по-функционална версия на стандартния i20. Ако беше човек, щеше да е млад IT специалист, който ходи три пъти седмично на скуош.

БЕЗ 4х4 ЗАДВИЖВАНЕ

И преди някой да е попитал, не, няма 4х4 задвижване. Да, на практика това означава, че не може да разчитаме на i20 Active за тежък и дори никакъв офроуд, но кой ли би си купил точно такъв автомобил, за да изследва кални речни корита и мокри тревни хълмове...

Снимка 397994

Източник: Hyundai

Hyundai i20 Active е за хората, които просто искат малко по-привлекателен i20. И го получават. Позицията на седене е малко по-висока, влизането и излизането от интериора са улеснени, а разбитата рампа на подземния паркинг в блока вече няма да ни притеснява. Именно в това е цялата философия на днешните кросоувъри.

БЕЗ СКУКА В ЕЖЕДНЕВИЕТО

i20 Active е кола, с която можем да се забавляваме. Купуваме си багажник за две колела и отиваме до планината; сменяте този багажник с кутия за багаж и сме готови за по-дълго пътуване за четирима, без да се притесняваме от компактните размери на класическия багажник. Искаме да натоварим нещо по-голямо и не ни се плаща за транспорт? Няма проблем, при повече желание може да аранжираме облегалките в интериора така, че с малко компромиси в комфорта, да успеем да пренесем новия матрак с личния си автомобил.

Снимка 397993

Източник: Hyundai

Hyundai i20 Active е за млади хора без уклон към стереотипите. По-улегналите клиенти биха се оплакали, че купето е малко, двигателят е маломощен, новата 7-степенна автоматична скоростна кутия е малко мудна, а дизайнът не отговаря на липсващото задвижване на четирите колела.

Може да: ни отведе до приключенията

Не може да: се съревновава с истински джип

Липсва му: по-балансиран и мощен двигател

Младите хора, от друга страна, не биха се интересували от всичко това, защото знаят, че в ерата на социалните мрежи външният вид, разумният разход, сервизните разходи и мултифункционалността са всичко. И именно в това Hyundai i20 Active е истински добър.

Трицилиндровият двигател е икономичен, но в комбинация с автоматичната трансмисия се усеща малко "изморен". Освен това е малко по-шумен от благоприличното, но от друга страна, ако усилим музиката, този проблем отпада - типично в младежки стил. Пък и не бързаме за никъде, нали? 

Снимка 397992

Източник: Hyundai

В най-високото ниво на оборудване i20 Active разполага със серия от активни асистенти за безопасност, както и с мултимедийна система с голям тъчскрийн дисплей, който има възможност за връзка с функциите на телефона ни.

Добрата новина тук е, че навигацията не се нуждае от връзка със смартфон, което я прави по-практична и удобна за ползване. Особено в чужбина, където нямаме мобилен интернет. Другата добра новина е, че дисплеят е вграден в таблото и изглежда като част от него - за разлика от доста други достъпни модели, в които дисплеят буквално стърчи от нищото.

БЕЗКЛЮЧОВО ЗАПАЛВАНЕ

Не искаме да звучим дискриминационно, но младите хора са мързеливи - в добрия смисъл, и обичат да им е удобно и лесно. Ние също.

Затова истински се наслаждавахме на добре познатата от по-високите сегменти автомобили екстра, която позволява да не вадим ключа на колата от джоба си. Просто докосваме външната дръжка на вратата и сме вътре. Сядаме, натискаме бутона и колата е готова за потегляне. Ако съществува екстра, която наистина има силата да промени ежедневието ни, то със сигурност това е безключовото запалване.

Снимка 397991

Източник: Hyundai

Hyundai i20 Active е симпатичен младеж с всички черти на прогресивния начин на живот, но и с минусите, които всяко юношество носи със себе си. И в това няма нищо лошо, разбира се. Напук на всички стереотипи, с които улегналостта ни засипва.