Всички сме виждали поне един Civic. Това е може би най-популярният модел на Honda в Европа, а защо не и в целия свят, от който са произведени цели 10 поколения.
СУХАТА ИНФОРМАЦИЯ
Модификация: 1.5 VTEC Turbo
Работен обем: 1498 куб. см.
Мощност: 182 к.с.
Въртящ момент: 220 Нм
Ускорение: 8.2 сек. до 100 км/ч
Максимална скорост: 200 км/ч
Среден разход: 6.1 л/100 км
Трансмисия: безстепенна CVT
Базова цена: 38 990 лв.
В нашите очи Civic за Honda е това, което е Golf за Volkswagen - емблематичният мултифункционален модел, с който всички свързват марката. Разликата е там, че Civic се промени много, и сега с лекота може да кажем, че такъв Civic не сме виждали.
ВЪНШЕН ВИД
Той е всичко за десетото поколение на Civic. И е направо извънземен. Да, знаем, че много пъти много хора са определяли така дизайна на много модели, но погледнете го! Наистина има нещо извънземно в него.
Предницата е брутално намръщена и когато човек погледне колата фронтално, мигновено му се иска да снижи поглед, сякаш нещо е сгафил. Единствената му вина е, че може би до момента не е засвидетелствал достатъчно уважение към този японски модел. А той определено заслужава такова.
Източник: Honda
Да, Honda Civic и преди е имал смел външен вид, но този път е различно. Ако досега дизайнът изглеждаше бутафорен и проектиран някак насила - само и само да се откроява сред другите автомобили, сега той е завършен.
Най-добър е за: нескромните
По-добър е от: всички свои предшественици
Липсва му: максимална скорост
Не става за: скучна служебна кола
Ако някой някога след години спомене в наше присъствие името на Civic, то със сигурност първото, което ще изплува в съзнанието ни, е именно този модел - достатъчно показателно за успеха на японците да създадат запомнящ се автомобил.
Купето е с пропорциите на седан, но реално е хечбек, тъй като капакът на багажника се отваря заедно със задното стъкло. Това е добре от гледна точка на товаренето, защото се получава по-голям светъл отвор.
Отзад има не един, а цели два спойлера, които заедно с формата на джантите дават ясно да се разбере, че при проектирането дизайнът е бил провокиран не само от естетически, но и от аеродинамични подбуди. И това си личи, когато подкараме колата.
Източник: Honda
ПОД КАПАКА
Под капака има нищо и никакъв 1.5-литров турбо двигател. Той обаче разполага със 182 к.с., които не е изненада, че се справят повече от добре с ускорението на доста голямото купе. То стои стабилно при високи скорости на магистрала, а разходът е повече от задоволителен и в смесен цикъл и реални условия е около 7.5 л/100 км.
Само преди няколко години толкова големи автомобили с подобна мощност харчеха твърдо над 10 л/100 км, така че индустрията със сигурност е изминала доста дълъг път.
НЕДОСТАТЪКЪТ
Това, което не ни хареса, е типичният японски стил в проектирането на графиките и интерфейса на дигиталния инструментален панел и мултимедийната система.
Виждали сме много по-красиви графики; ровили сме дълго и в много по-подредени менюта. Тези в Civic вършат работа, но далеч не са впечатляващи. Например показанието за количеството гориво в резервоара - за неговото разчитане ти трябват почти гадателски способности, особено когато таблото е осветено от слънцето.
Последното десето поколение на Civic е това, което Civic трябваше да бъде, но някак не успяваше назад в миналото.
Различен и качествен автомобил, който е чудесен и практичен помощник в ежедневието, но същевременно знае как да впечатлява околните. Защото ако бъдем честни, няма шофьор, на когото да не му е приятно някой случаен минувач да се обърне след колата му. А със Civic това се случва, често. Такъв е акцентът в него - външният вид.
Източник: Honda
И в това няма нищо лошо, защото в последно време всички сме до болка отегчени от еднообразния дизайн, който заля автомобилната индустрия.
Представете си Civic, паркиран до основните му конкуренти. Ако Golf е прозявка, Civic е крясък, ако Megane е театър, Civic е шумен стадион, ако Auris е модернистичен гурме ресторант, Civic е мобилна каравана за бургери, пред която вечно има опашка от усмихнати хора.
Civic е емоционален, крещящ и забавен автомобил, с който човек да се гордее. А има ли нещо по-важно от това, когато си купуваме кола?
Велизарката
на 01.05.2018 в 10:30:46 #1Добре е, особено отзад. Обаче новият Accord е много по-красив отпред и отстрани, което според мен натежава повече. Разбира се всичко е въпрос на вкус.