Мъжете са похарчили по около 120 долара за Свети Валентин, а жените - два пъти по-малко според резултатите от анкета, проведена в Щатите.

С 15% процента от седмичната си заплата или около 140 долара се е разделил средностатистическия британец, за да направи подарък.

Според анкетата най-много са се охарчили мъжете между 24 и 35 години. Проучванията сочат и че част от мъжете са станали кавалери специално за Деня на влюбените, като 91% от тях са отваряли вратата на дамите.

Оказва се, че семейните двойки си позволяват по-малко за празника от несемейните. Като най-предпочитани подаръци са изтъкнати вечеря в ресторант, букет цветя, кутия шоколадови бонбони, книги или музика.

В Тайланд пък влюбените са изхарчили общо 44 млн. евро за шоколади, цветя, подаръци и романтични вечери. Повече от 500 сватби се състояха в навечерието на празника в известните квартали на Банкок, някои от които се наричат "Градът на любовта", "Градът на доверието", "Градът на раздялата".

Тайландски фенове на екстремните изживявания пък се решиха на брачна церемония в морето.

Индия изнесе 18 млн. рози по света за свети Валентин, което е 4 пъти повече от миналогодишните й продажби.

Компанията Hallmark, известна с авторските си и иновативни картички, продаде близо 190 милиона от тях за празника. Проучванията сочат, че свети Валентин е вторият по продажба на картички празник след Коледа.

В арабските страни обаче денят на любовта не е на почит.

Религиозната полиция в Саудитска Арабия забрани червените рози и всички символи на любовта малко преди Деня на влюбените.

Комисията за популяризиране на добродетелите и избягване на греховете нареди на цветарите и на собствениците на сувенирни магазини в столицата Риад да махнат всички яркочервени предмети, които символизират любовта.