bTV медия груп и собствениците на Нова тв MTG вече владеят почти 90 % от тв рекламата у нас, показват маркетинг данните за първата половина на тази година. От тях обаче 2/3 се падат на bTV.

Това се дължи на нечестни игри и хищнически бизнес похвати, твърдят конкурентите от Нова телевизия. За тази година приходите им са сринали с 15 %, а рейтингът едва с 2. Равновесието в MTG поддържат "Диемите", които леко са увеличили както гледаемостта си, така и приходите си от реклама.

Шведските собственици на Нова и "Диемите" Modern Times Group са изключително недоволни от развитието на медията, за която платиха 620 млн. евро преди две години. Те са заявили пред изпълнителният директор Светлана Василева, че вече търсят купувач за българските си програми, а от нея зависи да ги направи интересни и продаваеми, съобщиха за "ШОУ" източници от Нова тв.

Стресната от действията на конкуренцията и решенията на собствениците, Василева изпрати жалба до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу рекламната политика на bTV и обяви, че готви генерални промени в програмната схема на Нова.

Засега се знае само, че от есента Нико Тупарев няма да има нито едно свое предаване в ефира на първата частна българска телевизия, а Иван и Андрей ще трябва генерално да преразгледат тв проектите си, ако искат да се задържат на екран.