Преди месец всички говориха за Мартин Скорсезе, а причината не беше само наближаващата премиера на The Irishman.
Тогава режисьорът използва целия си авторитет, за да нападне киновселената на Marvel, казвайки, че филмите, които я съставят, всъщност не са кино.
Много се изговори по темата, а няколко седмици по-късно Франсис Форд Копола подкрепи думите на Скорсезе. Заради голямата шумотевица около изказването си Мартин Скорсезе написа статия за The New York Times, в която обяснява какво точно е имал предвид.
Режисьорът на "Авиаторът" (2004 г.) и "Вълкът от Уолстрийт" (2013 г.) пояснява, че думите му не бива да бъдат приемани като обида срещу филмите на Marvel, нито да бъдат изопачавани. "Това, че самите филми не ме интересуват, е въпрос на личен вкус и темперамент."
Скорсезе дори пише, че си дава сметка, че ако е бил по-млад, е щял да бъде развълнуван от тези филми и дори би искал да бъде замесен в някой от тях.
Причината да не ги харесва е, че е израснал в различно време и е изградил различен вкус към филмите, които харесва. Не отрича, че филмите на Marvel притежават някои от основните качества, които всеки филм трябва да има. Това, което Скорсезе не открива в тях, е откровение, мистерия или истинска емоционална опасност.
"Филмите им са направени така, че да задоволят конкретен набор от изисквания и са проектирани като вариации на ограничен брой теми. Те са продължения по име, но в същността си са римейк".
Според него, киното в днешно време се е променило изключително много и не към добро. Скорсезе е на мнение, че днес филмите се правят на базата на маркетингово проучване, важното за тях е да се харесат на максимален брой хора.