Европа се гордее с гъстата си железопътна мрежа, която позволява да пътуваме удобно и сравнително евтино през държавите в нея, като се наслаждаваме на сменящия се околен пейзаж. Някои от влаковите й линии дори са станали легендарни, като Ориент Експрес например.

Ориент Експрес, Orient Express, Максим Д'Анжак и реновирането на вагоните на легендарния луксозен влак

Ориент Експрес се завръща - още по-бляскав и луксозен

Как изглеждат реновираните вагони на легендарния влак

В една от най-предпочитаните напоследък от туристите европейски държави обаче няма влакове. Нещо повече - последният проект за железница се проваля в далечната 1928 г. и след това никой не говори повече за влакове.

Това е Исландия, където хората разчитат на колите си, автобуси или пък вътрешни полети, за да се придвижат между отделните райони. А липсата на железопътен транспорт отчасти се дължи на крайностите на местния климат.

Снимка 650120

Източник: iStock

Честите снежни бури понякога откъсват части от страната, вулканичната активност, на който ставаме свидетели в последно време, също няма как да е благоприятна за подобен тип придвижване.

Снимка 649186

Източник: EPA/БГНЕС

Допълнителна трудност е насечения терен на Исландия. Това обаче не притеснява 300 хилядното население на страната, което се справя достатъчно добре и без влакове. Преди няколко години в страната се заговори за линия, която да свързва столицата Рейкявик с основното летище на Исландия Кефлавик.

Снимка 650121

Източник: iStock

Местната преса на шега кръсти линията "Лава Експрес" заради вулканите. Според Icelandic Review обаче плановете за линията са се провалили заради трудното финансиране на подобни проекти в икономическата обстановка след пандемията.

Малта, която също е островна страна на относително малка територия, също не разполага с железници след краткия си опит с тях в началото на ХХ век. Автобуси и автомобили са начинът да се придвижим из нея.