С развитието на технологиите на автомобилните производители им се откриват много нови възможности, с които да изненадат и поглезят потребителите.
Разбира се, не е лесно да се поддържа постоянно високо ниво, когато стане дума за иновации и промени. Но на фона на плановете на повечето големи компании да преминат към електрически коли през следващите години, идва новината за евентуални проблеми във Volkswagen Group.
Според Manger Magazine, компанията ще съкрати 2000 работни места в Cariad - компанията отговаряща за новите софтуерни разработки на Volkswagen. Това трябва да е част от стратегически план за преструктуриране, но в същото време ще окаже неблагоприятно въздействие върху бъдещите електрически платформи на производителя.
Съкращенията са одобрени от борда на директорите на Volkswagen Group и трябва да се случат поетапно от 2024 до края на 2025 г. Заради това преструктуриране ще се забави излизането на новата софтуерна платформа 1.2, която трябваше да дебютира в Porsche Macan EV и Audi Q6 E-Tron.
Става дума за забавяне в рамките на 16 до 18 месеца, което не е никак малко. Следващата версия на платрофмата, позната като 2.0 пък ще бъде изцяло преработена от нулата, което означава, че едва ли ще я видим през 2025 г. каквито бяха плановете, пише InsideEVs.
Volkswagen Group изпитва софтуерни проблеми с електрически си модели ID.3, ID.4 и ID.5, за които се говори много, като много хора се оплакват, че системата "замръзва" и екранът не отговаря на командите.
В резултат на надхвърляне на бюджета и непостигнати резултати, изпълнителният директор на Volkswagen Group - Оливер Блум, направи промени по високите етажи на Cariad в началото на годината. Припомняме, че под шашката на Volkswagen Group са Skoda, SEAT, Audi, Bentley, CUPRA, Lamborghini, Ducati и Porsche.