Вълненията в автомобилния свят почти никога не свършват. Просто защото марките са толкова много, а всяка от тях се опитва постоянно да ни изненада с новите си модели.

Сбогом на седана: Volkswagen Passat отива в историята (и сменя мястото си на производство)

Сбогом на седана: след Opel Insignia и Ford Mondeo, и Volkswagen Passat отива в историята

И това не е единствената промяна

С прехода към електрически автомобили става и още по-вълнуващо. От Volkswagen решиха седмицата ни да започне приповдигнато, защото обявиха официално малко повече информация около ID.7.

Ще започне оттам, че Volkswagen ID.7 се явява шестият модел на компанията, който е базиран на платформата MEB. Ще бъде и флагманът на електрическата серия ID.

Снимка 614713

Източник: Volkswagen

Но по-впечатляващото в електрическия седан е новият електромотор с 282 к.с, който ще бъде наличен и в двете предлагани разновидности - Pro и Pro S.

Освен тези 282 к.с, Pro версията ще разполага с батерия с 82 кВт/ч, която според каталожните данни може да осигури 615 километра пробег. Тази система поддържа максимална скорост на зареждане от 170 кВт в станция за бързо зареждане.

Pro S ще разполага с по-голяма батерия - 91 кВт/ч, която може да осигури пробег до 700 километра. Нейната скорост на зареждане е до 200 кВт. Зареждането на батериите от 10 до 80% трябва да отнема около 30 минути.

Снимка 614710

Източник: Volkswagen

Според CarBuzz, габаритите на ID.7 напомнят тези на седановата версия на Passat, но новият електрически флагман на Volkswagen е малко по-дълъг и широк. Дължината е почти пет метра (4.961, ако трябва да бъдем точни), докато междуосието е 2.966 метра. Широчината на ID.7, без да се взимат под внимание страничните огледала, е 1.862 метър. Като тези параметри са доста сходни с друг електрически седан - Mercedes-Benz EQE.

Вътре в електромобила впечатление прави Head Up дисплейят с добавена реалност, както и 15-инчова развлекателна система, разположена в центъра на таблото.

Снимка 614714

Източник: Volkswagen

Вентилационната система също е направена така, че да подобри комфорта по време на пътуване. Вентилационните отвори разполагат с малки моторчета, които им позволяват да се отварят и затварят интерактивно. По този начин разпределението на въздуха в купето е по-добро.

Според Motor1.com, въпросната система реагира на гласови команди. Така например, ако кажем, че ръцете ни са студени, системата ще насочи топъл въздух към тях и ще активира подгряването на волана.

Снимка 614709

Източник: Volkswagen

От Volkswagen твърдят, че опционалните предни седалки са нова разработка на компанията. Те предлагат адаптивна функция Climatronic, която разполага със сензори за температура и влага. Така може автоматично да охлади или подгрее седалката. Като има и функция за изсушаване.

ID.7 е само един от 10-те електрически модела, които Volkswagen ще представи до 2026 г., като производството за Европа и САЩ ще започне през юни в завода в Емден, Германия. Към момента официални цени не са обявени, но според Motor1.com те ще са около 50 000 долара.

Андрес Минд: защо да създадеш дизайна на Bentley Batur е по-лесно, отколкото този на Volkswagen ID2.all

Защо да създадеш Bentley е по-лесно, отколкото Volkswagen

Подробности от кухнята от главния дизайнер Volkswagen

Като цяло мненията са, че Volkswagen ID.7 се явява пряк конкурент на Tesla Model 3 и Hyundai Ioniq 6.