Вълненията в автомобилния свят почти никога не свършват. Просто защото марките са толкова много, а всяка от тях се опитва постоянно да ни изненада с новите си модели.
С прехода към електрически автомобили става и още по-вълнуващо. От Volkswagen решиха седмицата ни да започне приповдигнато, защото обявиха официално малко повече информация около ID.7.
Ще започне оттам, че Volkswagen ID.7 се явява шестият модел на компанията, който е базиран на платформата MEB. Ще бъде и флагманът на електрическата серия ID.
Източник: Volkswagen
Но по-впечатляващото в електрическия седан е новият електромотор с 282 к.с, който ще бъде наличен и в двете предлагани разновидности - Pro и Pro S.
Освен тези 282 к.с, Pro версията ще разполага с батерия с 82 кВт/ч, която според каталожните данни може да осигури 615 километра пробег. Тази система поддържа максимална скорост на зареждане от 170 кВт в станция за бързо зареждане.
Pro S ще разполага с по-голяма батерия - 91 кВт/ч, която може да осигури пробег до 700 километра. Нейната скорост на зареждане е до 200 кВт. Зареждането на батериите от 10 до 80% трябва да отнема около 30 минути.
Източник: Volkswagen
Според CarBuzz, габаритите на ID.7 напомнят тези на седановата версия на Passat, но новият електрически флагман на Volkswagen е малко по-дълъг и широк. Дължината е почти пет метра (4.961, ако трябва да бъдем точни), докато междуосието е 2.966 метра. Широчината на ID.7, без да се взимат под внимание страничните огледала, е 1.862 метър. Като тези параметри са доста сходни с друг електрически седан - Mercedes-Benz EQE.
Вътре в електромобила впечатление прави Head Up дисплейят с добавена реалност, както и 15-инчова развлекателна система, разположена в центъра на таблото.
Източник: Volkswagen
Вентилационната система също е направена така, че да подобри комфорта по време на пътуване. Вентилационните отвори разполагат с малки моторчета, които им позволяват да се отварят и затварят интерактивно. По този начин разпределението на въздуха в купето е по-добро.
Според Motor1.com, въпросната система реагира на гласови команди. Така например, ако кажем, че ръцете ни са студени, системата ще насочи топъл въздух към тях и ще активира подгряването на волана.
Източник: Volkswagen
От Volkswagen твърдят, че опционалните предни седалки са нова разработка на компанията. Те предлагат адаптивна функция Climatronic, която разполага със сензори за температура и влага. Така може автоматично да охлади или подгрее седалката. Като има и функция за изсушаване.
ID.7 е само един от 10-те електрически модела, които Volkswagen ще представи до 2026 г., като производството за Европа и САЩ ще започне през юни в завода в Емден, Германия. Към момента официални цени не са обявени, но според Motor1.com те ще са около 50 000 долара.
Като цяло мненията са, че Volkswagen ID.7 се явява пряк конкурент на Tesla Model 3 и Hyundai Ioniq 6.