Автономното шофиране определено е сред нещата, които изглеждат като от бъдещето. Макар вече да има автомобили, които демонстрират завидна успеваемост да се движат сами, без наличието на шофьор зад волана, върху тези системи има да се работи още, докато стигнат до масовия потребител.

Норвегия - страната, в която почти 90% от новите продадени коли са електрически

Норвегия - страната, в която почти 90% от новите продадени коли са електрически

Страната е целеустремена

Stellantis е сред големите автомобилни производители, които работят върху своя система за автономно управление, и за първи път показаха STLA AutoDrive 1.0 - първата изцяло разработена от компанията система за автономно управление.

Първата версия на STLA AutoDrive предлага функционалности като Hands-Free и Eyes-Off, които предполагат шофиране без нуждата от използване на ръце и постоянно наблюдение на пътя. Това прави системата от ниво 3 на автоматизация.

Снимка 705462

Източник: Stellantis

Автономното шофиране с тази система се осъществява при скорост до 60 км/ч, като идеята е да намали ангажираността на водача при спиране и потегляне в натоварения градски трафик. Това означава, че докато се придвижваме от светофар на светофар, може да четем книги, имейли или дори гледаме филми, докато колата се придвижва сама в трафика.

"Наш приоритет е да помогнем на водачите да използват времето си по най-добрия начин", казва главният инженер и директор по технологиите в Stellantis Нед Чурич.

Снимка 705458

Източник: Stellantis

Любопитното е, че системата не може да бъде активирана всеки път, когато ни се прииска. Когато трафикът и условията на околната среда го позволяват, системата известява водача, че може да бъде използвана.

А самото активиране е предвидено да се случва чрез физически бутон. Разбира се, за да върши всички тези неща, STLA AutoDrive разчита на набор от сензори, които се самопочистват, за да функционират оптимално.

Тест драйв: Новият Citroen C3 е по-модерен, по-комфортен и рядко остава незабелязан

Тест драйв: Новият Citroen C3 е по-модерен, по-комфортен и рядко остава незабелязан

Ето какви са впечатленията ни след два дни шофиране

От Stellantis казват, че системата е готова за внедряване и може да бъде адаптирана за глобалните пазари на всички 14 марки, които са под шапката на компанията. В бъдеще се очаква възможностите на  STLA AutoDrive да бъдат надградени и максималната скорост от 60 км/ч да бъде повишена на 95 км/ч.