Светът постепенно се връща към обичайния си ритъм, но още години ще живеем със заплахата от COVID-19. А това изисква приспособяване към новата ситуация, което се изразява в различни мерки в различните сфери на живота.
Авиокомпаниите са едни от най-засегнатите от пандемията, защото хиляди полети бяха анулирани. И докато продължават да съкращават персонал, те въвеждат и нови мерки, с които да се гарантира сигурността на пътниците - доколкото това е възможно в подобна среда.
Едно от решенията, които взеха повечето превозвачи, е да премахнат всички брошури и списания от гърба на седалките. Това лишаване на пътниците от четивата на борда е с цел предотвратяване на пренасянето на заразата.
Източник: iStock
Страниците няма как да се дезинфекцират, а се пипат от всекиго и така се превръщат в развъдник на вируси и бактерии. Дори и в обичайна ситуация, а не по време на пандемия, не бе препоръчително да ги разлистваме, а сега съвсем, пише Daily Mail.
Първите, които решават да осигурят на пътниците си развлечение по време на полета с някоя и друга книжка под ръка, са Imperial Airways. Правят го още през 1920 г. Традицията със списанията на борда, издавани от самата авиокомпания, стартира през 1952 г. в Pan Am.
Източник: iStock
Някои приветстват премахването на списанията с цел безопасност, а други смятат, че това е поредното ощетяване на пътниците, които ще получават все по-малко за цената на билета си.
От една страна, изданията са допълнителен разход на компаниите, но от друга, те са и възможност да получават пари за реклами в тях. Така че кой е истинският губещ в ситуацията, е по-скоро спорно, отколкото ясно.